رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: «چگونه با فرهنگ شهیدان به جنگ تحریم ها برویم» به عنوان شعار هفته دفاع مقدس امسال نامگذاری شده است.
کد خبر: ۵۰۱۹۷۸

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در یک فیلم آمریکایی - صهیونیستی، گفت: بیداری اسلامی امروز، استکبار جهانی و در راس آن آمریکا را به شدت عصبانی کرده است و باعث شده تا آنها دست به کارهای زشت بزنند که به عنوان نمونه می توان به ساخت فیلم موهن که به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توهین کرده بود، اشاره کرد.

وی افزود: اقدامات استکبار جهانی نشان می دهد، اسلام روز به روز پیروز است و جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای اسلام توانسته موفق باشد.

سردار بهمن کارگر با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس، یک کتاب منتخب معرفی می شود،‌از انتخاب کتاب «پایی که جا ماند» به عنوان کتاب منتخب هفته دفاع مقدس در سال 91 نام برد.

رییس ستاد گرامیداشت سی و دومین سالگرد دفاع مقدس به نامگذاری شعار هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهارداشت: هفته دفاع مقدس امسال با شعار «چگونه با فرهنگ شهیدان به جنگ تحریم ها برویم» نامگذاری شده است.

وی افزود: معرفی افتخارات دوران دفاع مقدس به عنوان نماد و الگوی مقاومت، ایثار و شهادت به ملت های مسلمان؛ تقویت فضای معنوی و اخلاقی جامعه با تاسی از معنویت جبهه ها، آشنایی با دستاوردهای دفاع مقدس و ارتباط آن با پیشرفت توانمندی های انقلاب اسلامی، نمایش اقتدار نیروهای مسلح و قدرت بازدارندگی و واکنش به یاوه گویی های دشمن از اهداف برنامه های هفته دفاع مقدس در سال جاری به شمار می آید.

سردار کارگر به سازمان ها و دستگاه توصیه کرد: در این هفته با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ها متناسب با نام‌گذاری هفته دفاع مقدس و نیز بهره گیری از توانمندی و ظرفیت نهادها و تشکل های مردمی در اجرای برنامه های این هفته را مد نظر قرار دهند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: روز جمعه 31 شهریور ماه با عنوان «بصیرت، شجاعت و ولادت» نامگذاری شده که این روز با رژه نیروهای مسلح آغاز می شود.

سردار کارگر، با اشاره به اهمیت نقش دانش آموزان، دانشجویان و دانش پژوهان در پیشبرد کشور، افزود: روز شنبه اول مهرماه با عنوان «دانش آموزان، نوآوران و دانشمندان» ‌نامگذاری شده است.

به گفته وی، روز یکشنبه دوم مهرماه با عنوان «جوانان، آمادگی دفاعی، سربازان و اقتصاد مقاومتی» با هدف اهمیت به پدافند غیرعامل،‌ مقاومت در اقتصاد در مقابل تحریم ها و نقش جوانان و سربازان و رشادت آنها برای اقتدار ایران اسلامی نامگذاری شده است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به نامگذاری روز دوشنبه سوم مهرماه با عنوان «زنان، ‌ارزش های اسلامی و پایداری ملی» با هدف توجه به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حفظ عفاف و ارزش های دینی، اشاره کرد. 

به گفته رییس ستاد گرامیداشت سی و دومین سالگرد دفاع مقدس، روز سه شنبه چهارم مهرماه با عنوان «وحدت ،‌ استکبارستیزی و بیداری اسلامی» نامگذاری شده است.

سردار کارگر با اشاره به نامگذاری روز چهارشنبه پنجم مهرماه با عنوان‌ «رزمندگان، جهادگران و فرماندهان»، اظهارداشت: این روز مصادف با عملیات «ثامن الائمه» می باشد از فرماندهان این عملیات که به شکست حصر آبادان منجر شده بود، تجلیل می شود.

وی افزود: روز پنجشنبه ششم مهرماه با عنوان «شهادت، کرامت و عزت» نامگذاری شده است که در این روز مراسم غبارروبی مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می شود.

رییس ستاد گرامیداشت سی و دومین سالگرد دفاع مقدس به برگزاری بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در شهر تبریز اشاره کرد.

سردار کارگر از برگزاری مراسم تجلیل از فرماندهان عملیات ثامن الائمه از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبرداد و گفت: اجرای نمایش رزمی و نیز بازسازی عملیات های دفاع مقدس به مدت هفت تا 10 روز در 31 استان کشور از برنامه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این هفته به شمار می آید.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، افتتاح پروژه های دفاعی کشور را از برنامه های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس نام برد.

وی از برگزاری یازدهمین یادواره تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از جهادگران و ایثارگران خبر داد و افزود: این یادواره از سوی وزارت جهاد سازندگی و با حضور خانواده معظم شهدا در شیراز برگزار می شود.

سردار کارگر، نواختن زنگ مقاومت در بازگشایی مدارس، شناسایی و معرفی شهدای دانش آموز و فرهنگی زن، رونمایی از کتاب شهدای روحانی فرهنگی با عنوان فرزندان آفتاب را از برنامه های وزارت آموزش و پرورش در هفته دفاع مقدس نام برد.

این مقام مسوول به برنامه های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این هفته به منظور معرفی فرهنگ دفاع مقدس در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: برپایی هفته مقاومت در نمایندگی‌های خارج از کشور‌ و اعزام روایان دفاع مقدس به کشورهای هدف در جهت روایت وقایع جنگ تحمیلی از برنامه های این سازمان به شمار می آید.

وی، برگزاری یادواره زنان ایثارگر در 420 نقطه از کشور، برپایی 22 نمایشگاه در 22 بوستان تهران،‌ اهتزاز بزرگترین پرچم کشور و سومین پرچم بزرگ دنیا در تهران توسط شهرداری تهران در محل باغ موزه دفاع مقدس،برگزاری جشنواره فیلم مقاومت توسط بسیج در کرمان‌ را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس نام برد.

سردار کارگر از مراسم تجلیل از سربازان نمونه در کلیه یگان های نیروهای مسلح در این هفته خبر داد.

وی به دیدار از خانواده شهدای مرزنشین و تقدیر از آنها در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همچنین در این هفته از سوی مرزبانی ناجا، برنامه های بسیار خوبی برای مرزنشینان به اجرا در می آید.

رییس ستاد گرامیداشت سی و دومین سالگرد دفاع مقدس، تجلیل از خبرنگاران دفاع مقدس با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این هفته نام برد.

به گفته وی، در این هفته کتاب 110 شهید خبرنگار در سرای روزنامه نگاران رونمایی می شود.

سردار کارگر درباره روایان دفاع مقدس، اظهارداشت: تربیت راویان برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس است و در آینده کسی بدون مجوز این دو نهاد، حق روایتگری نخواهد داشت.

به گفته وی، براساس بررسی انجام شده بحث روایتگری هر سال وضعیت بهتری پیدا می‌کند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از بازدید چهار میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس تحت پوشش راهیان نور خبرداد و افزود: متقاضی برای اعزام و بازدید از مناطق عملیاتی بسیار زیاد است اما باید امکانات برای این بازدید نیز فراهم باشد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها