نمونه سامانه شنود الکترونیکی قرارگاه پدافند در خاورمیانه وجود ندارد

فرمانده پدافند: «باور 373» جایگزین اس300 می‌شود

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: سامانه باور 373 جایگزین سامانه روسی اس300 می‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۱۴۸

امیرفرزاد اسماعیلی در نشستی خبری درخصوص سامانه جایگزین اس300 گفت: بعد از این‌که روس‌ها سامانه اس300 را در اختیار جمهوری اسلامی ایران نگذاشتند، متخصصان کشورمان سامانه‌ای شبیه اس300 را که قابلیت آن به مراتب بیشتر از این موشک است با همکاری صنعت و دانشگاه شروع به ساخت کردند. وی با بیان این‌که خبر شروع به ساخت این سامانه توسط نخبه طراح به صورت حضوری به اطلاع رهبر معظم انقلاب رسیده است، افزود: بعد از شنیدن این موضوع رهبری فرمودند «کار را باور داشته باشید تا موفق شوید» به همین خاطر نام این سامانه را باور 373 نامیدیم.

امیر اسماعیلی با بیان این‌که 30 درصد از کار ساخت این سامانه به پایان رسیده است، افزود: امیدواریم خبر این سامانه را تا پایان سال یا سال آینده به ملت ایران ارائه کنیم .

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در توضیح دستاوردها و تجهیزات راداری نیز به موشک‌های شهاب، ثامن و مطلع اشاره کرد و گفت: سامانه مطلع توسط صنایع دفاعی به بخش پدافند واگذار شده و شهاب و ثامن نیز که از قابلیت‌های تکنیکی کم‌نظیری برخوردار هستند در کنار دیگر سامانه‌های پدافندی قرار دارند.

امیر اسماعیلی همچنین با اشاره به دوربین راصد و سامانه اس 200 که در بخش کشف و موشکی ارتقا‌یافته است، گفت: سامانه‌های مرصاد و صیاد نیز با قابلیت‌های بسیار بالا در اختیار قرارگاه پدافند است.

وی همچنین با اشاره به سامانه صباح گفت: این سامانه مقابله با جنگ الکترونیک یعنی دفاع الکترونیکی را انجام می‌دهد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا ء با اشاره به این‌که نمونه سامانه شنود الکترونیکی قرارگاه پدافند در خاورمیانه وجود ندارد، گفت: این سامانه کاملا توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

در اجلاس غیرمتعهد‌ها هیچ تهدید هوایی نداشتیم

همچنین امیر اسماعیلی با اشاره به تامین امنیت شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها در تهران گفت: در همین اجلاس مشاهده کردید که هیچ‌گونه تهدیدی در هوا و فضای کشورمان ایجاد نشد. وی افزود: نه این‌که تهدیدی متصور نبود بلکه جلوی تمام تهدیدات را گرفتیم و اجلاس با امنیتی بالا برگزار شد.

اسماعیلی با اشاره به این‌که در مجموعه پدافند به‌دنبال بهینه شدن تجهیزات هستیم و به دنبال پدافند استقراری نیستیم، گفت: قرارگاه‌های پدافند در سراسر کشور فقط از تهران دستور نمی‌گیرند و خودشان کار تعریف شده خودشان را انجام می‌دهند.

همچنین فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ و سراسری قرارگاه پدافند توسط تمام یگان‌های پدافند هوایی در اواخر مهر یا اوایل آبان گفت: هدف از برگزاری این رزمایش آمادگی تجهیزات و نیرو، تفاهم و تعامل بین تمام نیروها بخصوص سپاه و ارتش، شناخت نقاط آسیب‌پذیر پدافند به عنوان لایه‌های مخفی و انجام تاکتیک‌های جدید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها