شهادت نوجوان 16 ساله در بحرین

تازه‌ترین خبرها از اوضاع امنیتی بحرین حاکی از آن است که این بار یک نوجوان شانزده ساله قربانی جنایت‌های نیروهای نظامی رژیم آل‌خلیفه شد. به گزارش مهر، جمعیت اسلامی الوفاق بحرین روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: حسام الحداد نوجوان شانزده ساله بحرینی جمعه‌شب به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم دیکتاتوری آل‌خلیفه در شهر المحرق به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۹۶۵۰۳

در این بیانیه آمده است: حسام الحداد در ساعات پایانی جمعه شب و در جریان تظاهرات مردمی توسط نیروهای آل‌خلیفه هدف گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت. به گفته یکی از اعضای خانواده حسام، وی در حالی که زخمی شده و بر زمین افتاده بود، توسط یک مزدور آل‌خلیفه که لباس غیرنظامی به تن داشت، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و این در حالی بود که نیروهای دولتی تنها نظاره‌گر صحنه بودند. در ادامه بیانیه گفته شده است: پس از این‌که حسام الحداد به شهادت رسید، نیروهای دولتی پیکر وی را به بیمارستان منتقل و مرگ او را اعلام کردند.

پس از این حادثه، مناطق ابوصیبع و الشاخوره در اعتراض به قتل شهید حسام الحداد شاهد تظاهرات اعتراضی بود. به گزارش واحد مرکزی خبر، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن اعلام حمایت خود از شهدا بخصوص شهید حسام الحداد شعار الله‌اکبر سر دادند و خواستار انتقام خون شهدا شدند. اهالی منطقه البلاد القدیم در بحرین نیز در اعتراض به قتل شهید حسام الحداد تظاهرات کردند که با اقدامات سرکوبگرانه نیروهای رژیم آل‌خلیفه روبه‌رو شد. نیروهای رژیم آل‌خلیفه در این درگیری‌ها اقدام به شلیک گازهای اشک‌آور و سمی به سمت تظاهر‌کنندگان کردند و معترضان نیز ضمن سر دادن شعار الله‌اکبر به سمت نیروهای رژیم بطری‌های آتش‌زا پرتاب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها