اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین روز پنجشنبه به همراه هیات همراه وارد مصر شد تا برای نخستین بار با محمد مرسی، رئیس جمهور این کشور دیدار داشته باشد. مهم‌ترین بخش این دیدار مربوط به وعده‌هایی بود که مقامات مصری به هنیه دادند. این اولین بار بود که نخست‌وزیر حماس با رئیس‌جمهور مصر در چنین سطحی دیدار می‌کند.
کد خبر: ۴۹۱۳۸۰

به گزارش فارس، گفت‌وگوهای هنیه با رهبران مصری دارای نتایج مثبت بویژه در رابطه با آزادی تردد مسافران نوار غزه از طریق گذرگاه رفح بود و مسئولان مصری وعده‌هایی به هنیه در خصوص ارائه تسهیلات جدید برای تردد مسافران دادند. بنا‌به گفته منابع فلسطینی توافق شد ساعت کاری گذرگاه رفح به صورت 12 ساعته از 9 صبح تا 9 شب بدون محدودیت تعداد مسافران باشد. مسئولان مصری همچنین وعده دادند که فهرست افراد ممنوع‌الخروج را بررسی کرده و تا 60 درصد تعداد آنها را کاهش دهند.

لغو سیاست اخراج شهروندان فلسطینی از مصر جز در صورت گنجانده شدن نام آنها در فهرست افراد متهم به مسائل امنیتی از دیگر توافقات صورت گرفته بود به گونه‌ای که شهروندان فلسطینی می‌توانند تا 72‌ساعت در مصر اقامت داشته باشند. در زمینه بحران برق نیز دولت مصر وعده افزایش مقدار پمپاژ سوخت لازم از محموله سوخت قطری ارسال شده به شهر سوئز را داد که این مساله می‌تواند باعث کاهش حجم بحران سوخت و برق غزه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها