تانکرهای سوخت‌رسان ناتو که پس از هفت ماه توانستند بار دیگر از پاکستان عبور کرده و وارد خاک افغانستان شوند، در افغانستان دچار حادثه شدند. تازه‌ترین خبرها حاکی است که مقامات امنیتی ولایت سمنگان و بغلان از انفجار 22 تانکر سوخت نیروهای ناتو در شمال افغانستان خبر دادند.
کد خبر: ۴۸۹۲۰۷

به گزارش فارس، به گفته غلام سخی بغلانی، معاون استاندار سمنگان این انفجار حوالی ساعت 2 بامداد چهارشنبه در منطقه‌ای موسوم به بازارچه روباتک رخ داد. این حادثه زمانی به وقوع پیوست که رانندگان این تانکرها برای استراحت در این منطقه توقف کرده بودند. صدیق عزیزی، سخنگوی والی سمنگان نیز در این رابطه گفت، شعله‌های آتش تا ساعات اولیه صبح دیروز به طور کامل مهار نشده بود و تیم‌های امدادی توانسته بودند فقط تعدادی از تانکرها را از سوختن نجات دهند. وی در مورد تلفات این رویداد اظهار نظر نکرد.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را برعهده نگرفته است اما مقام‌های امنیتی، مخالفان مسلح دولت را عامل وقوع این گونه حوادث می‌دانند. به گزارش منابع خبری، انفجار یک بمب مغناطیسی که در یک کامیون جاسازی شده بود، به آتش گرفتن این 22 تانکر سوخت ناتو منجر شد. این در حالی است که مقام‌های امنیتی در ولایت بغلان نیز از آتش گرفتن یک تانکر سوخت در این ولایت خبر دادند. تاکنون دلیل آتش گرفتن این تانکر مشخص نشده است، اما شاهدان عینی این رویداد، حمله طالبان به این تانکر را عامل آتش گرفتن آن می‌دانند.

از سوی دیگر، این تانکرها تنها تلفات روز گذشته نیروهای ناتو در افغانستان نبودند. به گزارش فارس، سقوط یک فروند بالگرد ناتو که صبح دیروز در غرب افغانستان رخ داد، باعث زخمی شدن دو سرباز نیروهای ائتلافی شد. ناتو تاکنون جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نکرده و تحقیقات در این‌باره آغاز شده است. این در حالی است که ناتو در اعلامیه جداگانه‌ای از کشته شدن یک سرباز خود در درگیری‌های روز سه‌شنبه با شورشیان در جنوب افغانستان خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها