متهم در پلیس آگاهی اعتراف کرد پیش از این کلید یدکی محل سکونت دایی خود را تهیه و منتظر فرصتی برای سرقت دلارها بوده است

سرقت 32 هزار دلاری جوان عاشق‌پیشه برای ازدواج

جوانی که به قصد ازدواج با دختر مورد علاقه‌ خود، از منزل دایی‌اش 32 هزار دلار دزدیده بود، یک روز پس از سرقت به اتفاق دو نفر از همدستانش دستگیر شد.
کد خبر: ۴۸۸۸۹۲

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش ماموران کلانتری 159 بی‌سیم از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یک فقره سرقت از منزلی در خیابان 17 شهریور قرار گرفتند.

با حضور ماموران در محل سرقت، در تحقیقات مقدماتی معلوم شد مبلغ 32 هزار و 500 دلار ارز خارجی (در قالب اسکناس‌های صد دلاری) از خانه مالباخته سرقت شده است.

پرونده در پایگاه ششم پلیس آگاهی

به این ترتیب پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه 13 دادسرای شهید محلاتی برای رسیدگی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

با توجه به اظهارات مالباخته در ارتباط با حضور نداشتن وی و اعضای خانواده‌اش در زمان سرقت در خانه و نیز بررسی‌های انجام شده از محل سرقت، کارآگاهان اطمینان یافتند سارق یا سارقان از محل نگهداری دلارها و نبودن مالباخته و اعضای خانواده‌اش در خانه، اطلاع داشته و به احتمال زیاد، این سرقت از نوع داخلی بوده و توسط بستگان یا دوستان نزدیک مالباخته انجام شده است.

سرنخ

کارآگاهان پس از بازبینی محل سرقت و با تحقیق از شاکی، اطلاع یافتند خواهرزاده مالباخته، جوانی بیست ودو ساله به نام جاوید است که قصد ازدواج با یک دختر را داشته، اما قدرت مالی برای پذیرفتن شرایط پدر دختر را برای ازدواج نداشته است.

طبق اظهارات مالباخته درباره این ‌که خواهرزاده‌اش به واسطه کار در کارگاه تولیدی وی و رفت و آمد خانوادگی، از محل نگهداری پول و زمان حضور اعضای خانواده‌اش اطلاعات دقیقی داشته، ماموران احتمال دادند جاوید دلارها را سرقت کرده است.

کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه با شناسایی محل سکونت دختر مورد علاقه جاوید، به تحقیق از پدر این دختر پرداختند. این شخص به کارآگاهان گفت: جاوید با وی تماس گرفته و مدعی شده که قادر است تمام شروطی را که وی برای ازدواج دخترش با او در نظر گرفته، بپذیرد.

این در حالی بود که بنا بر اطلاعات به دست آمده، جاوید مدتی پیش از محل کار خود بیرون آمده و در حال حاضر نیز بیکار است.

دستگیری متهم و همدستانش

با اطلاعات به دست آمده، کارآگاهان که اطمینان پیدا کرده بودند خواهرزاده مالباخته با طرح نقشه از منزل دایی خود سرقت کرده، در پی هماهنگی‌ لازم با بازپرس پرونده، او را دستگیر کردند. در بازرسی از محل سکونت متهم در منطقه شوش نیز 12 هزار و 500 دلار از پول‌های سرقتی کشف شد.

با کشف قسمتی از دلارهای سرقت شده، جاوید به سرقت اعتراف و دو همدست خود به نام‌های نصیر (بیست و دو ساله) و احمد (سی و یک ساله) را نیز معرفی کرد.

متهم با اعتراف به این‌ که نقشه سرقت از منزل دایی خود را از مدت‌ها پیش آماده کرده، به کارآگاهان گفت: ابتدا با سرقت دسته کلید و تهیه کلید یدکی، موضوع را با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم.

سپس با زیرنظر گرفتن رفت و آمد وی و اعضای خانواده‌اش، پس از رفتن آنها به مهمانی، نقشه را عملی کردیم.با توجه به اعترافات متهم، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت نصیر و احمد، هر دو نفر را همان روز دستگیر و در بازرسی از محل سکونت هر کدام از آنها، ده هزار دلار کشف کردند.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به کشف تمامی اموال سرقت شده، متهمان با قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند. اشراقی افزود: در حال حاضر تحقیق در خصوص سوابق اتهامی سه متهم دستگیر شده از سوی کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها