42 دستگاه خودرو از سوی اعضای باند سرقت شده است

سرقت سریالی خودروی پژو برای فروش به قاچاقچیان کالا

اعضای باندی که پس از سرقت سریالی خودروهای پژو، آنها را برای قاچاق کالا به قاچاقچیان می‌فروختند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۸۸۷۱۷

به گزارش مهر، در پی سرقت‌های زنجیره‌ای خودروهای پژو پارس و 405 از ابتدای امسال در شهرهای مختلف از جمله تبریز، مأموران پلیس آگاهی استان تحقیق در این زمینه را آغاز کردند.بررسی‌ها نشان داد، سارقان به صورت حرفه‌ای و بدون به‌جا گذاشتن سرنخ، خودروها را سرقت می‌کنند و در اختیار باندهای قاچاق کالا برای حمل کالای ممنوعه قرار می‌دهند.

در تحقیقات مشخص شد، فردی به نام رضا ساکن کرج که سابقه سرقت خودرو دارد، از زندان آزاد شده و با تشکیل باندی در زمینه سرقت خودروهای پژو پارس و 405 و سمند ال ایکس برای استفاده در قاچاق کالا، اوراق کردن و سند نمره فعالیت می‌کند.

با اقدامات بعدی، شماره حسابی که سارق، پول فروش خودروهای سرقتی از مالخران را دریافت می‌کرد به‌دست آمد و با اخذ مشخصات دارنده حساب و نشانی وی از بانک، مشخص شد شماره حساب متعلق به همسر صیغه‌ای رضا است.

در پی کسب این اطلاعات، بلافاصله تیم عملیاتی با اخذ نیابت قضایی به محل سکونت فرد مورد نظر در شهرک کیانمهر رفته و خودروی زانتیای متهم را که در سرقت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، شناسایی و سپس در عملیاتی غافلگیرانه رضا و همسرش را دستگیر کردند.

در ادامه، 7 نفر دیگر از عوامل این باند نیز با اعتراف این متهم دستگیر شدند.

متهمان تاکنون به سرقت 42 دستگاه خودروی پژو پرشیا و 405 اعتراف کرده‌اند، 24 دستگاه از خودروهای سرقتی نیز در شهرستان‌های نقده، بوکان و مهاباد جمع‌آوری و تحویل مالباختگان شده است. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها