عضو کارگروه حمایت از تولید با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی برای شناسایی واحدهای صنعتی بدهکار گفت: بر این اساس اعطای تسهیلات به واحدهای بدهکار که حتی جزو بدهکاران مشکوک‌الوصول هم محسوب نمی‌شوند، متوقف خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۶۴۴۹

آرمان خالقی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مراجعه برخی تولیدکنندگان به سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات و تحقق نیافتن این مسأله، اظهار کرد: طبق آخرین تصمیم بانک مرکزی، واحدهای صنعتی بدهکار به سیستم بانکی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی از دریافت وام و تسهیلات بانکی محروم خواهند شد.

وی تصریح کرد: تاکنون واحدهای صنعتی بدهکار با بدهی معوق و مشکوک‌الوصول در فهرست سیاه قرار می‌گرفتند و از تسهیلات بانکی برخوردار نمی‌شدند اما با تفاهم‌نامه جدید ممکن است واحدهایی که دارای بدهی معوق نباشند نیز به عنوان یک بدهکار معمولی از دریافت تسهیلات بانکی محروم شوند.

خالقی با بیان این‌که واحدهای دارای بدهی مشکوک‌الوصول از دریافت تمام خدمات محروم هستند، گفت: این محرومیت شامل واحدهای بدهکار به سیستم بانکی که فقط چند مورد از اقساط وام آنها عقب افتاده ‌است، نمی‌شد ولی براساس تفاهم‌نامه جدید این واحدها نیز از دریافت وام محروم خواهند شد.

عضو کارگروه حمایت از تولید تصریح کرد: طبق مذاکرات وزارت صنعت و بانک مرکزی، واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات نباید دارای بدهی مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای باشند و کوچک‌ترین اختلافی با هر یک از سازمان‌های مربوط باعث پرداخت نشدن تسهیلات و قفل شدن تولید در واحدهای صنعتی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها