یک مقام مسئول در بنیاد شهید با بیان اینکه یکسان‌سازی یا تخریب مزار شهدا به هیچ عنوان توسط بنیاد شهید قابل قبول نخواهد بود، گفت: فاز دوم طرح ساماندهی گلزار شهدای تبریز به جلب رضایت کتبی و تمایل صد در صدی خانواده معظم شهدا منوط شده است.
کد خبر: ۴۸۵۶۳۴

"وحید احمدی" سرپرست اداره کل ساماندهی گلزارهای شهدا، گفت: فاز دوم طرح ساماندهی گلزار شهدای تبریز آماده شده است و شهرداری این شهر نیز مجری طرح است اما هنوز این کار آغاز نشده چرا که به جلب رضایت کتبی و تمایل صد در صدی خانواده معظم شهدا منوط شده است.

وی با اشاره به اجرای موفق فاز اول این طرح گفت: تاکنون هیچ یک از خانواده معظم شهدا نسبت به ترمیم قبور شهدای خود، اعتراضی نداشته‌اند و تنها چند تشکل محدود دانشجویی این مسئله را مطرح کرده‌اند که اتفاقاً ما نیز نه تنها به این کار اعتراضی نداریم بلکه از انتقادات سازنده یا نظارتی این عزیزان هم استفاده می‌کنیم.

سرپرست اداره کل ساماندهی گلزارهای شهدا با اشاره به استقبال از همفکری و مشارکت همه جامعه هدف در این طرح گفت: از مدیرکل بنیاد تبریز هم خواسته‌ایم که نمایندگان این تشکل‌ها را دعوت کند و ضمن بیان ضرورت‌ها و جزئیات این طرح، انتقادات و پیشنهادت آنان را نیز بشنود، چرا که اینگونه طرح‌ها نیز قابل بازنگری و تغییر است.

وی با اشاره به دغدغه ریاست عالی بنیاد شهید نسبت به جلب صد در صدی رضایت خانواده معظم شهدا در این طرح تأکید کرد: ساماندهی و مرمت گلزار شهدای همه شهرها و روستاها بدون جلب رضایت خانواده شهدا امکان‌پذیر نیست.

احمدی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا، رفع موانع برای رفت و آمد همه افراد و مرمت گلزارها و سنگ‌مزارهای شکسته شده و ارتقاء فضای سبز اطراف آن است و یکسان‌سازی یا تخریب به هیچ عنوان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران قابل قبول نخواهد بود.

اعتراض به طرح ساماندهی گلزار شهدا که در بسیاری از گلزارهای کشور به صورت تخریب و درانداختن طرحی نو که به تعبیر فرزند شهید امامی چیزی شبیه قبرستان خارجی‌ها اجرا شده است، برخی اهالی ادب و فرهنگ ایثارگر تبریز نیز با انتشار یادداشت‌ها و درمیان گذاشتن دغدغه‌های خود با ریاست بنیاد شهید، مراتب اعتراض و نگرانی خود را به این بدسلیقگی و اقدام غیر فرهنگی اعلام کرده‌اند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها