رییس سازمان بنادر خبر داد:

40 بندر در طرح توسعه ساحلی جنوب کشور

رییس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: 40 بندر در طرح توسعه ساحلی جنوب کشور قرار دارند.
کد خبر: ۴۸۵۵۴۸

عطااله صدر در همایش مدیران دریایی افزود: 40 بندر در طرح توسعه ساحلی جنوب کشور قرار دارند که 19 بندر از این تعداد به بهره برداری رسیده و 21 بندر دیگر نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

معاون وزیر راه شهرسازی، بندر شهید رجایی را بزرگترین بندر جنوبی کشور دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون بندر شهید رجایی در بین 100 بندر برتر دنیا رتبه چهل و چهارم را دارا است.

وی به ایجاد فضای مشترک، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل دریایی اشاره کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف داشته است.

صدر، کارخانه‌های تولید فولاد و مخازن سوخت جهت صادرات و ترانزیت مواد نفتی را از مهم‌ترین پروژه‌های در دست احداث توسط بخش خصوصی در این زمینه نام برد.

وی همچنین به ساماندهی شناورهای فاقد هویت و غیر استاندارد اشاره و تاکید کرد: ایمنی و ارتقا کیفیت شناورهای حمل و نقل با ساماندهی شناورها ارتقا می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مقابله با دزدی دریایی از اهداف اصلی سازمان بنادر در سال جاری است، افزود: امسال با قاطعیت بیشتری با دزدی دریایی مقابله می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها