مراسم تجلیل از مقام شهیده ناهید فاتحی کرجو با عنوان «ستاره راه» عصر روز گذشته (چهارم تیرماه) با حضور سردار نقدی در قطعه 28 بهشت زهرا (س) برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۳۰۰۳

 سردار نقدی با اشاره به همزمانی روز ولادت این شهیده با ولادت حضرت ابوالفضل (ع) گفت: انتخاب بزرگداشت این شهید بزرگوار یک حادثه نیست و انتخاب است. او در مکتب عباس (ع) درس وفاداری و عبرت آموخت و نه تنها به زنان بلکه به همه مردان آزادی‌خواه آموخت که باید در مقابل مکتب این شهید زانو بزنند و از صبر‌، استقامت‌ و توحید او درس بگیرند.

رونمایی از تمبر شهیده کرجو

به گفته وی، شهید ناهید فاتحی کرجو حجت خدا و تمام زنان مسلمان است. او مصداق این جمله است که امام (ره) فرمودند که راه صدساله را یک‌شبه طی می‌کنند و با وجود جوانی و نوجوانی همه راه‌ها را طی کرده‌اند. این شهیده عمق معرفت الهی را درک کرده بود و این معرفت را در عمل متجلی کرد.

سردار نقدی گفت: مدعیان عرفان الهی باید در مقابل این شهیده زانو بزنند و در مکتب شهیده ناهید فاتحی کرجو درس عرفان بیاموزند. خیلی‌ها از دیدن معرفت الهی و عشق به ذات خدا عاجز هستند.

رییس بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: آن چیزی که این دختر جوان را در مقابل انسان‌ها تبدیل به یک کوه می‌کند، ایمان‌، تقوا و پاکدامنی اوست. او بسیار سرسختانه در دوران طاغوت به حجاب پایبند بود.

وی اظهار کرد: شهیده ناهید فاتحی کرجو تاریخ را تکرار کرد. او در تاریخ مصداق سمیه است که زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها با توکل بر خدا، صبر و مقاومت کرد و شهادت را به انکار الوهیت خداوند متعال ترجیح داد. اوج عشق او به امام خمینی (ره) و اسلام مانع از این می‌شود که به خواسته ضدانقلاب تن دهد. همین موجب می‌شود که در زمستان سال 60 در منطقه کردستان او را به اسارت بگیرند و با پای پیاده در کوه‌های این منطقه به همراه خود ببرندو یا با سر تراشیده در میان مردم کردستان بگردانند و همچنین ناخن‌هایش را از بیخ بکنند.

نقدی با اشاره به پیشنهاد کمک یک بانوی کرد به این دختر شهیده توضیح داد:یکی از بانوان کرد هنگامی که مشاهده می‌کند او سخت‌ترین شکنجه‌های را تحمل می‌کند نقشه فراری را ترتیب می‌دهد تا او را از دست ضدانقلاب نجات دهد. هنگامی که این موضوع با ناهید فاتحی کرجو در میان می‌گذارد، او می‌گوید من راضی نیستم. اگر چه تو مرا فراری خواهی داد؛ اما آنها تو را به جای من شکنجه می‌دهند.

سردار نقدی بر سر مزار شهیده کرجو

رییس بسیج مستضعفین بیان کرد: روستاییان، ضدانقلاب را تحت فشار قرار داده بودند تا تکلیف این دختر قهرمان را مشخص کنند. در نهایت ضدانقلاب او را به کنار قبرستانی در ارتفاعات هشمیز می‌رود و زنده به گورش می‌کنند. باید بگویم همه شهدا ستاره هستند؛ اما چنین شهدایی نسبت به دیگر شهدا خاص‌تر هستند. او 32 سال خود را گمنام مخفی کرده بود و اکنون پس از گذشت این سال‌ها نمایان شده است و همچون خورشیدی روشنگر برای دختران ایران اسلامی است.

وی با اشاره به طمع دشمن نسبت به منحرف کردن نسل جوان و بخصوص دختران کشورمان اظهار کرد: دشمن تا کنون بارها طعم تلخ صلابت اینگونه دخترانی همانند شهیده ناهید فاتحی کرجو را چشیده است و بنابراین همیشه می‌کوشد تا ایمان ‌و حجاب دختران ما را هدف قرار دهد. هر کسی که می‌خواهد اکنون از این شهیده پیروی کند، باید ایمان و تقوا و پایبند به ولایت باشد؛ چرا که این راه شهیده ناهید فاتحی کرجوست.

تقدیر از شهیده کرجو

به گزارش خبرنگار ایسنا‌، در بخش دیگر این مراسم با حضور سردار نقدی؛ رییس بسیج مستضعفین‌، سردار نصیری؛ فرمانده سپاه سیدالشهدا‌ (ع)، سردار ذوالقدر؛ جانشین سپاه محمد رسول‌الله (ص)، حجت‌الاسلام و المسلمین فخری؛ نماینده ولی فقیه در سپاه سید الشهدا (ع)، فرماندار شهرستان ری و ورزدار؛ جانشین بسیج جامعه زنان کشور، از خانواده شهدا بویژه خانواده شهید ناهید فاتحی کرجو با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها