در یک عملیات 32 کیلو شیشه از 5 قاچاقچی که در محل سکونتشان مواد مخدر تولید می‌کردند کشف و توقیف شد

دستگیری 6 زمین‌خوار و 13 عضو شرکت هرمی در استان البرز

فرمانده انتظامی استان البرز از توقیف یک محموله تجهیزات ماهواره، دستگیری شش زمین‌خوار و 13 عضو یک شرکت هرمی و پنج قاچاقچی موادمخدر از سوی پلیس این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۲۲۰۰

به گزارش جام‌جم، سردار علیرضا اکبر شاهی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: چند روز پیش گزارش مردمی در دستور کار پلیس مبارزه با قاچاق کالای آگاهی استان البرز قرار گرفت، مبنی بر این که افرادی قصد دارند یک محموله قاچاق ماهواره را به استان البرز انتقال دهند.

وی افزود: در پی این تماس مردمی، تحقیقات آغاز و معلوم شد قاچاقچیان تجهیزات ماهواره را در یک دستگاه کانتینربر جاسازی کرده‌اند و از غرب کشور در حال انتقال به استان البرز هستند.

دستگیری 3 قاچاقچی کالا

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: با جمع‌بندی این اطلاعات ماموران در قالب چند گروه عملیاتی محور‌های مواصلاتی به این استان را زیرنظر گرفتند تا عاقبت خودروی موردنظر را شناسایی و آن را توقیف کردند. در بررسی از خودروی کانتینر معلوم شد، تجهیزات ماهواره به طرز ماهرانه‌ای در میان جعبه‌های خالی میوه جاسازی شده است.

رئیس پلیس استان البرز تصریح کرد: مرد قاچاقچی به پلیس آگاهی انتقال یافت و در بازجویی اعتراف کرد تاکنون شش بار به اتهام قاچاق به زندان رفته است که در پی این اعترافات در مرحله بعدی تحقیقات ماموران دو همدست او را نیز دستگیر کردند.

به گفته اکبر شاهی، ماموران مبارزه با قاچاق کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون 206 قاچاقچی را دستگیر کرده‌اند و از آنها 64 دستگاه خودروی سبک و سنگین کشف و توقیف شده است. علاوه بر آن از قاچاقچیان اقلام غیرفرهنگی، مشروبات الکلی، پوشاک، تجهیزات ماهواره، لوازم صوتی ـ تصویری، لوازم آرایشی و سوخت که به ارزش 26 میلیارد ریال بود، کشف و ضبط شده است.

دستگیری 6 زمین‌خوار

فرمانده انتظامی استان البرز در بخش دیگری از این نشست خبری، از دستگیری شش مرد زمین‌خوار خبرداد و گفت: چندی پیش گزارشی در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت، مبنی بر این که افرادی پس از شناسایی زمین‌هایی که مالکان آنها در خارج کشور به سر می‌برند یا تملک دولتی داشته و هنوز مورد استفاده قرار نگرفته ‌است برای آن مدارک جعلی تهیه و اسناد را به نام خود انتقال می‌دهند.

وی افزود: ماموران تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند تا این که معلوم شد زمین‌خوار‌ها یک ملک در کرج و دو ملک دیگر در شمال تهران را شناسایی و با جعل اسناد، خود را مالک آن معرفی کرده‌اند و قصد فروش آنها را دارند.

در مرحله بعدی ماموران موفق شدند هویت زمین‌خوار‌ها را شناسایی کنند و در دو عملیات هر سه متهم را دستگیر کنند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کردند با شناسایی املاکی که صاحبان آنها در خارج کشور هستند یا به سازمان‌های دولتی تعلق دارد با سندسازی جعلی به نام خود انتقال داده و فروخته‌اند.

در ادامه تحقیقات، متهمان گفتند درصدد فروش دو قطعه از املاک یک پزشک که برای درمان خود به آمریکا سفر کرده بود و چهار میلیارد تومان ارزش داشت با مدارک جعلی بودند که دستگیر شده‌اند.

وی یادآور شد: در پرونده مشابه دیگری سه مرد زمین‌خوار ملک یک شهروند کرجی را که هزار متر بود، یک سال قبل شناسایی کرده و با جعل سند و انتقال آن به نام خود، قصد داشتند آن را به قیمت یک میلیارد تومان بفروشند اما با هوشیاری کارکنان اداره ثبت اسناد لو رفته و متواری شده‌اند.

به این ترتیب با شکایت صاحب واقعی ملک، متهمان تحت تعقیب قرار گرفتند و چند روز پیش در پی عملیات‌های جداگانه هر سه جاعل و کلاهبردار دستگیر و پس از اعتراف به جرایم خود، با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از متهمان برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

دستگیری 13 عضو شرکت هرمی

اکبر شاهی در ارتباط با دستگیری 13 عضو یک باند شرکت هرمی در کرج گفت: اوایل خرداد فردی با حضور در اداره پلیس آگاهی استان البرز از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او از شهرستان برای یافتن کار به کرج آمده و در دام شرکت هرمی گرفتار شده و شش میلیون و850 هزار تومان به سرشاخه هرمی‌ها پول پرداخت کرده تا در یک شرکت دولتی با حقوق بالا استخدام شود، اما وی و شرکای او فریبش داده و از او کلاهبرداری کرده‌اند. اکبرشاهی افزود: در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و در ادامه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

جستجو‌ها در این باره ادامه داشت تا این که ماموران چند روز پیش مخفیگاه متهمان را که یک خانه اجاره‌ای در مرکز شهر بود، شناسایی کرده و با ورود به محل سرکرده باند را به نام رضا و 12 همدست او را دستگیر کردند.

سرکرده باند به نام رضاکه یک متهم سابقه‌دار بود، اعتراف کرد از یک ماه پیش پس از آزادی از زندان یک باند 13 نفره را تشکیل داده و با فریب جویندگان کار آنها را در دام شرکت هرمی خود گرفتار کرده و از هر کدام پنج تا هفت میلیون تومان کلاهبرداری کرده است. علاوه بر آن نیز به کمک این افراد فریب خورده، جویندگان کار دیگری را نیز به دام انداخته و تاکنون 250 میلیون تومان به این شیوه از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

کشف 32 کیلو شیشه از 5 قاچاقچی

فرمانده انتظامی استان البرز همچنین از دستگیری پنج عضو یک باند قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: در پی گزارش مردمی، ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر استان البرز اطلاع یافتند، افرادی خانه خود را در منطقه مهرشهر کرج به مرکزی برای تهیه و تولید انواع مخدر تبدیل کرده‌اند. وی افزود: ماموران با شناسایی این خانه، چند روز پیش وارد آنجا شدند و با دستگیری پنج مرد قاچاقچی، 32 کیلو گرم موادمخدر (شیشه) را از آنها کشف و ضبط کردند. این در حالی است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس آگاهی استان البرز، یک تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کرده‌اند. همچنین 96 قاچاقچی که اعضای شش باند بودند دستگیر و هشت دستگاه خودروی سبک و سنگین از آنها توقیف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها