ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور از امروز آغاز شد و این رویداد فرهنگی به مدت سه روز در سنندج پیگیری می شود.
کد خبر: ۴۷۳۲۹۲

ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور از صبح امروز دوشنبه و به صورت رسمی در سنندج آغاز می‌شود و قرار است طی سه روز آینده فعالان رسانه‌ای شش استان ضمن حضور در کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی وضعیت رسانه‌های جمعی غرب کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.


"قباد میمنت آبادی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از آغاز ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور با حضور شش استان به میزبانی کردستان خبر داد و گفت: ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور با هدف ترویج فرهنگ روزنامه‌خوانی، تبیین جایگاه و نقش روزنامه نگاران و خبرنگاران منطقه در سطح ملی و محلی و همچنین انعکاس دستاوردها و فعالیت های مطبوعاتی نشریات غرب کشور در سنندج آغاز شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به بخش های مسابقه این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: آثار شرکت کنندگان در این جشنواره در بخش های مقاله، سرمقاله و یادداشت، طرح و گرافیک، عکس، طنز، گزارش، کودک و نوجوان و همچنین جوانان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که پس از بررسی آثار در مرحله مقدماتی و داوری آنها آثار منتخب مشخص شده اند.

وی همچنین افزود: آثار ارسالی در بخش مقاله در زمینه های اقتصادی، سیاسی، ادبی و هنری، فرهنگی، ورزشی، معارف اسلامی، علمی، تخصصی، وحدت و وفاق ملی است.

وی یادآور شد: تصاویر خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، معنویات ادیان و کرامت انسانی نیز از زمینه های بخش عکس ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور با هم به رقابت می پردازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به بخش ویژه این جشنواره گفت: مصاحبه، تیتر و خبر در زمینه های سال جهاد اقتصادی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای انقلاب اسلامی، حجاب و عفاف و نحله های انحرافی از بخش های ویژه این جشنواره است.

میمنت آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به بخش جنبی این جشنواره اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه آموزش روزنامه نگاری، نشست مدیران مسئولان نشریات غرب کشور با مسئولان مرتبط و برگزاری روز فرهنگ استان ها از بخش های جنبی ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور است که طی چند روز آینده برگزار می شود.

وی همچنین هم اندیشی خبرنگاران و روزنامه نگاران غرب کشور و نشست دبیرخانه نظارت و هماهنگی بر فعالیت های نشریات غرب کشور را از دیگر بخش های جنبی این جشنواره عنوان کرد.

ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور از تاریخ 25 لغایت 27 اردیبهشت ماه سال جاری  با حضور خبرنگاران و روزنامه نگارانی از استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، لرستان، ایلام و همدان در محل مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج آغاز شده است.

این جشنواره به همت خانه مطبوعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان و با حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها