تجلیل از خانواده‌های شهدای منطقه 16

همزمان با برگزاری ویژه برنامه های سوگواری ایام فاطمیه(س) در منطقه 16 مراسم تجلیل از خانواده های معظم شهدای محلات تختی و علی آباد جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۸۸۲۷

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 16  در ادامه سلسله نشست های صمیمی شهردار منطقه 16 مهندس اندرزی با300 تن از مجموعه  104 خانواده معظم شهدای  محلات علی آباد جنوبی و تختی در محدوده ناحیه پنج دیدار و گفتگو کرد.

در این مراسم مهندس عزیزی قائم مقام شهردار منطقه با ادای احترام به جایگاه و مقام شامخ شهدای 8 سال دفاع مقدس یاد وخاطره شهدا را گرامی داشت و ضمن آرزوی علو درجات برای آن دلاور مردان عرصه جهاد و شهادت از خداوند متعال برای تک تک اعضای خانواده معظم آنان سالی سرشار از موفقیت و سلامتی و سربلندی را آرزو کرد.

وی اظهار امیدواری کرد به برکت خون شهیدان سال نو ،سالی توام با شادکامی نشاط و موفقیت و سربلندی برای همه شهروندان گرامی  و بخصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باشد و سالی باشد که توفیق خدمت گذاری هرچه بیشتر به شهروندان خوب و فهیم و ولایت مدار منطقه فراهم باشد.

در این برنامه پدر شهید مهاجر به نمایندگی از طرف خانواده معزز شهدا از شهردار منطقه در خصوص تلاش ها و خدمات ارائه شده در سال 90 تقدیر و تشکر کرد وسپس  نورچه ای رئیس بنیاد شهید منطقه 16 از حضور پر شور خانواده های شهدای گرانقدر این محلات تشکر کرد و گفت: امروز شاهد سیزدهمین برنامه تجلیل در شهرداری منطقه16 هستیم که  با برنامه های مدون و منظم و مستمر همراه با دیدارهای هفتگی با خانواده های گرانقدر شهدا برگزار می گردد.

در ادامه برنامه مهندس اندرزی در خصوص برگزاری ویژه برنامه های سوگواری ایام فاطمیه گفت: ترویج فرهنگ حیاء، حجاب و عفاف با تکیه بر ارزش های دینی، ترویج سیره اخلاقی و معنوی حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان بانوی اخلاق و الگوی زنان عالم از اهداف بزرگداشت ایام فاطمیه است.

شهردار منطقه 16 هویت بخشی سیمای بصری منطقه و تبلیغات محیطی با رویکرد ترویج فرهنگ فاطمی را از مجموع اقدامات خواند و افزود: برپایی ایستگاه فرهنگی و صلواتی در جوار گلزار شهدای بوستان بهمن،گردهمایی هیئات مذهبی منطقه به مناسبت عاشورای فاطمی در جوار مزار شهدای گمنام با حضور شهروندان منطقه به مناسبت  سوم جمادی الثانی مصادف باششم اردیبهشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها،مدیحه سرایی و برپایی نماز جماعت ظهر و عصر با حضور پرسنل منطقه ، برگزاری مراسم سخنرانی با محوریت الگوهای علمی و عملی زندگانی حضرت فاطمه جهت ترویج فرهنگ فاطمی ،برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری در مساجد محلات با عنوان بانوی اخلاق و توزیع محصولاتی شامل آلبوم صوتی اشک یاس، کتاب بانوی مهر و ماه و پوستر از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت ایام شهادت محبوبه درگاه کبریا ریحانه الرسول (ص) حضرت زهرا (س) می باشد.

بازسازی کامل منزل مادر شهید در ناحیه 6
 
در خبری دیگر از شهرداری منطقه 16 خانه مسکونی مادر شهید محمد رضایی یکی از شهدای گرانقدر محله باغ آذری به صورت کامل مورد باز سازی قرار گرفت.

مهندس یوسفی شهردار ناحیه 6 در این باره گفت:پس از بازدید اخیر شهردار منطقه 16 از خانواده معظم این شهید و با توجه به اینکه مادر شهید به تنهایی در منزل کوچک و محقر خود با مساحت 25 متر مربع زندگی می‌کرد و این ساختمان علاوه بر قدیمی بودن و فرسودگی زیاد ، بصورت زیرزمین و با تعبیه 12 پله مورد استفاده قرار می‌گرفت و خطر ریزش سقف و دیواره‌ها و نفوذ آب باران و رطوبت آنرا تهدید می کرد و شرایط بسیار نامناسبی را در رفت و آمد و زندگی برای مادر بزرگوار شهید ایجاد کرده بود،عملیات تخریب و بازسازی کامل ساختمان در دستور کار قرار گرفت و در مدتی کوتاه تحویل خانواده معظم شهید  شد.

همسطح سازی بنا ، احداث حمام و سرویس بهداشتی ، احداث آشپزخانه ، نصب تاسیسات و تجهیزات ساختمانی جدید و با کیفیت و تامین سیستم سرمایشی و گرمایشی از جمله اقدامات انجام شده در این منزل مسکونی است.

شهردار ناحیه 6 افزود با هماهنگی و پیگیری های بعمل آمده علاوه بر بازسازی کامل ساختمان ، لوازم و کالاهای مورد نیاز از قبیل فرش12 متری ، آبگرمکن ، کابینت ، سینک ظرفشویی و آیفون برقی به صورت اهدایی به مادر بزرگوار شهید تقدیم و در منزل ایشان نصب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها