کد خبر: ۴۶۶۱۴۳

بازی کردن یکی از کارهایی است که به کمک آن می‌توانید نوزاد را به خواهر و برادرش معرفی کنید؛ بله، وانمود کنید در حال بازی هستید و به کمک عروسکی کوچک، بچه‌ها را قبل از تولد فرزندتان با موقعیت جدید آشنا کنید.

در ضمن، روزی که نوزاد را از بیمارستان به خانه می‌آورید، حتما فرزند بزرگ‌تر را هم در مراسم شاد آن روز مشارکت دهید؛ او هم باید جزئی از جشن و شادی‌های شما باشد. به عنوان مثال لحظه‌ای که وارد خانه می‌شوید، نوزاد را به پدرش بسپارید تا خودتان با ذوق و شوق بتوانید فرزند بزرگ‌تر را در آغوش بگیرید و محبت‌تان را به او نشان دهید. همچنین خوب است هدیه‌ای از طرف نوزاد به خواهر یا برادرش بدهید و از قبل هم هدیه‌ای برای او آماده کرده باشید تا به کوچولوی تازه‌‌وارد بدهد؛ با این کار محبت میان این دو کودک بیشتر می‌شود و رابطه‌ای زیبا شکل می‌گیرد.

شما باید به مهمان‌ها هم یادآوری کنید حتماً اول با فرزند بزرگ‌تر صحبت کنند و پس از آن به دیدن نوزاد بروند. متاسفانه وقتی افراد دیگر خانواده به دیدن نوزاد می‌آیند، فراموش می‌کنند خواهر یا برادران او منتظر هستند تا با کسی صحبت کنند؛ البته موضوع این حرف‌ها همیشه هم نوزاد و مسائل مربوط به او نیست.

همانطور که بارها متخصصان و روان​شناسان توصیه کرده و به پدر و مادرها هشدار داده‌اند، فراموش نکنید زمانی خاص برای هر یک از بچه‌ها اختصاص دهید؛ درست است که حضور کوچولوی تازه وارد همه برنامه‌ها و روال عادی زندگی شما را مختل می‌کند، اما هیچ‌وقت اجازه ندهید فرزند بزرگ‌تر احساس تنهایی کند و بدتر این‌ که خواهر یا برادر کوچک‌ترش را عامل این تنهایی و فاصله میان شما بداند.

همچنین باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که کیفیت دقایقی که با کودک می‌گذرانید، بسیار مهم‌تر از کمیت آن است؛ پس زمانی که خسته‌اید، حوصله ندارید و نمی‌توانید بخوبی به حرف‌هایش گوش دهید، بهتر است حواستان باشد که ممکن است موجب ناراحتی او شوید. در مقابل می‌توانید دقایقی را با او بنشینید، برایش کتاب بخوانید، با هم جورچین ناتمامی را تمام کنید یا این‌ که فقط به حرف‌های او درباره آنچه در مدرسه برایش اتفاق افتاده است، گوش دهید.

Parents.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها