میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست و نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انجام تازه‌ترین انتخابات درون‌حزبی از سایر رقبایش پیشی گرفته است، اما تحلیلگران بر این باورند که وی رقابتی جدی با باراک اوباما، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا خواهد داشت.
کد خبر: ۴۶۴۸۷۸

پیش از این، میچ مک کانل، سناتور جمهوریخواه و برجسته آمریکایی گفته بود: رامنی عملکرد بسیار خوبی داشته و به احتمال زیاد نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی ماه نوامبر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پیروزی‌های رامنی در انتخابات درون‌حزبی مریلند و واشنگتن جایگاه وی را به عنوان نامزد منتخب جمهوریخواهان در انتخابات پیش‌رو مستحکم می‌سازد.

رامنی در ویسکوزین توانست اصلی‌ترین رقیب خود یعنی ریک سانتورم را شکست دهد. این شکست با اختلاف 7‌/‌5 درصدی در آرای انتخابات درون‌حزبی ویسکوزین بود.

در حالی که رقابت‌های داغ درون‌حزبی جمهوریخواهان ادامه دارد، برخی از دموکرات‌ها از انتخابات ریاست جمهوری 4 سال بعد سخن می‌گویند.

در همین راستا، نانسی پلوسی که برای شرکت در یک جلسه پرسش و پاسخ در نیویورک به سر می‌برد در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد با پیروزی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا، هیلاری کلینتون به‌جای جو بایدن معاون اوباما شود یا خیر، به طور غیرمستقیم گفت: من دوست دارم کلینتون که هم‌اکنون وزیر خارجه آمریکاست، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شود.

وی در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا گفت که فکر نمی‌کند ورق برگردد و رئیس‌جمهور آمریکا عوض شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها