نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از برنامه مجلس برای قطع وابستگی بودجه عمرانی سال 91 با نفت خبر داد و تاکید کرد که این اقدام تحقق یافتنی است.
کد خبر: ۴۶۱۴۹۹

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در همایش جهاد اقتصادی و بهره وری ملی که  امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: فرصت‌هایی که فراروی انقلاب اسلامی خلق شد زمینه رسیدن ما را به قله‌های بلندی از اقتدار فراهم کرد و دفاع مقدس بستر مناسبی برای رسیدن به اقتدار سیاسی، علمی و دفاعی ایجاد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: ‌از طرفی دیگر چالش‌هایی که نظام سلطه در حوزه‌های علمی و فناوری ایجاد کرد، بستر مناسبی برای تبدیل دانش به فنآوری برای ما بود و باعث شد دستاوردهای بزرگ هسته‌ای، فضایی و بدست آوریم.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تنگناهایی که در طول سه دهه پس از انقلاب و اخیرا توسط استکبار در عرصه‌های پولی و مالی برای ما خلق شده، نقش مهمی را در جهت ارتقای بهره‌وری در کشور ایجاد می‌کند.
 
وی تاکید کرد:‌ با توجه به تهدیدهای غرب و ارائه یک پاسخ قوی برای رسیدن به یک اقتصادی ملی قوی، می‌توانیم رابطه بودجه جاری کشور را در سال ۹۱ با درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآوردهای آن قطع کنیم که این نیازمند مطالعات و تحقیقات گسترده است.
 
ابوترابی در پایان با بیان اینکه تعطیلات عید فرصت مناسبی برای بررسی این موضوع است، اظهار داشت: ‌از آغاز سال ۹۱ باید بررسی و تلفیق بودجه را دنبال کنیم و امیدواریم بتوانیم رابطه عملیات‌ها و پروژه‌های عمرانی با درآمدهای نفتی را قطع کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها