معاون اول رئیس جمهور: ذخیره سازی گسترده‌ای برای پایان سال انجام شده است

غضنفری: موضوع پیمان سپاری ارزی فعلا مطرح نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که درباره پیمان‌سپاری ارزی هنوز از سوی بانک مرکزی تصمیم‌گیری نشده است، گفت: هیچ محدودیتی برای تامین ارز واردات‌کالا اعلام نشده است.
کد خبر: ۴۶۰۵۴۶

مهدی غضنفری در مراسم روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در جمع خبرنگاران افزود: در مورد موضوع اعمال محدودیت ارائه ارز به برخی کالاهای وارداتی، بحث‎های کارشناسی در سازمان توسعه تجارت ایران صورت گرفته، اما بانک مرکزی هنوز هیچ تصمیمی را برای اعمال آن اتخاذ نکرده است. وی افزود: در صورتی که بانک مرکزی تصمیم به محدودیت‌های این‌چنینی بگیرد، حتما کالاهایی مشمول تامین ارز قرار خواهند گرفت که اولویت بالاتری به لحاظ تامین نیازهای مردم دارند.

غضنفری در خصوص تامین نیازهای مردم در ایام پایانی سال نیز گفت: عید امسال تفاوتی با سال‌های گذشته دارد و آن این‌که نرخ ارز متاسفانه همچنان در بازار اثرگذار است. بر این اساس امسال علاوه بر موضوع ذخیره‌سازی، نوسانات نرخ ارز نیز به شدت از سوی مسوولان تنظیم بازار رصدمی‌شود.

وی تاکید کرد: با همکاری بانک مرکزی قرار بر این است که ارز مورد نیاز واردکنندگان کالا حداکثر تا یک هفته پرداخت شود و البته نرخ 1226 تومانی را خواهد داشت.

ارز مورد نیاز واردات به‌میزان کافی تامین شد

معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این مراسم با تاکید بر این‌که انواع میوه با کیفیت بالا برای ایام پایانی سال ذخیره شده است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت ارز مورد نیاز واردات را به میزان کافی تامین کرده و انبارها هم‌اکنون پر از کالاست، ضمن این‌که او به شدت مراقب موجودی انبارهای کالایی کشور است. محمدرضا رحیمی با اشاره به این‌که دولت فورا برای تنظیم بازار وارد عمل شد، افزود: هم‌اکنون مرغ، برنج، روغن و گوشت به اندازه کافی در بازار وجود دارد و ذخیره‌سازی‌های گسترده‌ای نیز برای ایام پایانی سال صورت گرفته است. وی تصریح کرد: ایران هیچ‌گونه مشکلی در تامین نخود، لوبیا، برنج پاکستانی و هندی ندارد چرا که پول فراوان داشته و به راحتی خرید می‌کند. وی اظهار کرد: اجناسی که هم اکنون در بازار موجود است همین دیروز و با ارز 1600 تومانی خرید نشده است بلکه با ارز 1050 تومانی روانه بازار شده‌اند. بنابراین اگر کسی به بهانه گرانی ارز اجناس از قبل خریداری شده را به قیمت بالاتری به‌فروش رساند مال حرام وارد زندگی خود کرده است. رحیمی با تاکید بر این‌که سیلوهای گندم پر است، گفت: با وجود این‌که ایران صادرکننده گندم بوده و نیازی به واردات گندم نداشته، اما دولت به عنوان ذخیره احتیاطی گندم مناسبی خریداری کرده و در سیلوها انبار کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها