رویترز طی گزارشی با اشاره به ادامه فعالیت‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تحریم‌ها تصریح کرد: تمامی تلاش‌ها برای اجرای تحریم‌ها علیه این شرکت با شکست مواجه شده است.
کد خبر: ۴۵۸۲۷۶
 به گزارش فارس، این خبرگزاری انگلیسی نوشت: تشدید تحریم‌ها علیه بخش‌های مختلف اقتصادی ایران و ممانعت از حضور کشتی‌های باری با پرچم ایران در اروپا، تلاش‌هایی است که برای متوقف کردن حمل و نقل دریایی ایران صورت گرفته، اما تمامی این تلاش‌ها تاکنون به شکست انجامیده است.

براساس گزارش رویترز، با وجود این تحریم‌ها، از تاریخ اجرای این محدودیت‌ها تاکنون 23 کشتی متعلق به این شرکت در 12 بندر در نقاط مختلف اروپا مجموعا 149 مرتبه پهلو گرفته‌اند که از این تعداد پهلوگیری 96 مورد در مالت، 14 مورد در آنتورپ و 10 مورد در روتردام بوده است. 2 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز همچنان به تامین آنچه منتقدان آن را پرچم‌های تسهیلی می‌نامند، برای اکثریت کشتی‌های عضو ناوگان حمل و نقل این شرکت ادامه می‌دهند.

 تحریم‌ها کشتیرانی را زمین‌گیر نکرده است

درهمین حال، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: تحریم غرب علیه ناوگان حمل و نقل کشورمان، نه‌تنها شرکت کشتیرانی را زمین‌گیر نکرد، بلکه بازارهای جدیدی را در آسیا روی آن گشوده است.

محمدحسین داجمر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران، کشتیرانی مرکز ثقل فعالیت‌های خود را در دیگر حوزه‌های حمل از جمله آسیا متمرکز کرد و با شناسایی و ایجاد سرویس مستقیم میان بنادر مناسب (کوچک) بین‌راهی در کنار بنادر قبلی مورد تردد خود، توانست بخش قابل توجهی از محمولات جهان را در شرایط بحران فعلی جذب و جابه‌جا کند.

وی تصریح کرد: دولت‌های غربی مدت‌هاست که با نیت و نگاه سیاسی تلاش می‌کنند ضربه‌هایی را با اهرم تحریم به گروه کشتیرانی ایران وارد کنند، اما همچنان ناموفق هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها