اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر قانونی دولت فلسطین صبح دیروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.
کد خبر: ۴۵۷۳۲۸

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، پشتیبانی ملت‌ها بویژه امت اسلامی از مقاومت اسلامی فلسطین را عمق استراتژیک گروه‌های مقاومت دانستند و تأکید کردند: پیروزی‌های سال‌های اخیر در فلسطین و حتی بخشی از علل بیداری اسلامی در منطقه، نتیجه ایستادگی مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی بوده است و پیروزی‌های آینده و تحقق وعده الهی نیز در گرو همین ایستادگی و مقاومت است.ایشان با اشاره به ایستادگی مردم غزه و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه افزودند: شکی وجود ندارد که احساسات متراکم ملت‌های منطقه در قضیه غزه نیز در انفجار ناگهانی آتشفشان منطقه مؤثر بوده است.رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که هر حرکت تضعیف‌کننده مقاومت، آینده را مخدوش خواهد کرد، خاطرنشان کردند: باید همواره مراقب نفوذ عناصر سازشکار به کالبد مقاومت بود؛ زیرا بروز بیماری، تدریجی است.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به هنیه افزودند: ما در ایستادگی شما و بسیاری از برادران مقاومت تردید نداریم و مردم نیز از مقاومت فلسطین انتظاری جز ایستادگی ندارند.

ایشان با یادآوری سرنوشت یاسر عرفات که بعد از محبوبیت سال‌های دوران ایستادگی، به علت خروج از مسیر مقاومت، مطرود ملت‌های منطقه شده بود، تأکید کردند: مقاومت و ایستادگی زمینه‌ساز جذب دل‌های مردم و ذخیره بزرگی است که باید آن را حفظ کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران قضیه فلسطین را قضیه‌ای اسلامی و موضوع خود می‌داند، خاطرنشان کردند: ایران در قضیه فلسطین ثابت و صادق است و همواره در کنار مردم فلسطین و مقاومت خواهد بود.

اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر قانونی دولت فلسطین نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، امسال در حالی برگزار می‌شود که دنیا و منطقه شاهد تحولات و تغییرات بزرگی بویژه بیداری اسلامی بوده است. وی با تشکر از حمایت‌های دولت و ملت ایران از قضیه فلسطین افزود: من از نزدیک و همچنین در پروازی که با هلی‌کوپتر داشتم، شاهد حضور میلیون‌ها نفر در مراسم 22 بهمن در تهران بودم و ما ملت ایران را ذخیره استراتژیک برای موضوع فلسطین می‌دانیم.

هنیه سپس با اشاره به 3 راهبرد دولت قانونی فلسطین، تأکید کرد: آزادی همه سرزمین‌های فلسطینی از بحر تا نهر، تأکید بر مقاومت و نپذیرفتن گفت‌وگوهای سازش و تأکید بر اسلامی بودن قضیه فلسطین 3 راهبرد اصلی ما هستند.

نخست‌وزیر قانونی دولت فلسطین با تأکید بر ایمان به وعده الهی و قطعی بودن پیروزی ملت فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی، خطاب به رهبر انقلاب اسلامی افزود: همان‌گونه که شما چندی پیش فرمودید ما در دوران بدر و خیبر هستیم و به هیچ وجه در دوران شعب ابی طالب قرار نداریم.

تاکید احمدی‌نژاد و هنیه بر مقاومت

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر فلسطین نیز در دیدار مشترک با اشاره به ضعف روزافزون رژیم صهیونیستی و حامیان آن بر ضرورت مقاومت به عنوان تنها راه آزادی سرزمین‌های فلسطین و قدس شریف و پیروزی ملت‌ها تاکید کردند. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در دیدار اسماعیل هنیه با بیان این‌که موضوع فلسطین یک مساله جهانی است، اظهار کرد: فلسطین به این خاطر جهانی است که امروز به نمایندگی از همه بشریت در مقابل رژیم صهیونیستی به عنوان ابزار سلطه مستکبران بر جهان در حال ایستادگی است.

لاریجانی: رژیم صهیونیستی بشدت منزوی است

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به نخست‌وزیر منتخب مردم فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی با تحولات جدید در منطقه بشدت در انزوا قرار گرفته و نسبت به چشم‌انداز روند تحولات کنونی بشدت در هراس است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی صبح دیروز در دیدار با اسماعیل هنیه با اشاره به آیات و وعده‌های محکم الهی تاکید کرد: پیروزی ملت فلسطین نزدیک است و نصرت الهی سرانجام شامل ملت مجاهد و مقاوم فلسطین خواهد شد.

وی با تاکید بر پایبندی مقاومت اسلامی فلسطین به آرمان و اصول خود گفت: مقاومت تنها گزینه راهبردی ملت فلسطین است و تمام پیروزی به دست آمده حاصل مقاومت و پایداری به اصول و آرمان‌های مقاومت اسلامی بوده است.

رئیس دولت منتخب مردم فلسطین با تایید دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد تحولات منطقه از جمله اوضاع سوریه گفت: بهترین شرایط در سوریه انجام اصلاحات و حفظ این کشور در خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها