10 شهری که قبل از سفر آخرت باید دید

شهرها،جاذبه‌ها و‌خاطره‌ها

ذهن کنجکاو بشر همیشه دنبال یافتن مناظر بکر، سواحل زیبا و مکان‌های دست‌نیافتنی در جهان است و سفر و مسافرت همیشه برای بشر جذاب و شیرین بوده به گونه‌ای که حتی شنیدن خاطرات سفر دوستان نیز جالب و مفرح است، اگرچه «شنیدن کی بود مانند دیدن». به طور کلی حتی اگر امکان سفر نباشد برای فرونشاندن حس کنجکاوی‌مان سعی در خواندن مطلبی درباره زیبایی‌های منطقه‌ای در جهان داریم و دنبال شهرها و دهکده‌های زیبا هستیم. به همین دلیل همیشه برای سفر برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی‌هایی داریم و با توجه به عمر کوتاه بشر باید در این امر کمی بیشتر دقت کنیم.
کد خبر: ۴۵۶۴۲۱

10 شهری که هر گردشگری در طول عمر خود باید از آنها بازدید کند را به ترتیب اولویت برایتان نام می‌بریم که اگر واقعا قصد تجربه سفر به این 10 شهر را دارید وسایل لازم را همراه داشته باشید تا از این سفر به یاد ماندنی با کوله‌باری از تجربه و خاطرات شیرین به منزل بازگردید.

نیویورک، شهر 24 ساعته

نیویورک در ایالات متحده آمریکا، به عنوان صحنه‌ای بسیار عظیم از یک تئاتر در جهان شناخته شده است و مردم از نژادهای مختلف در آن، نقش اصلی این تئاتر را بر عهده دارند.

نیویورک که به قول معروف هرگز خواب را به خود ندیده هر ساله مقصد میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. مهم نیست چه ساعتی از شبانه‌روز وارد این شهر بشوید یا این که کی قصد سفر به آن را داشته باشید. این شهر همیشه جذابیت‌های بسیار خوبی برای جلب گردشگران دارد.

رستوران‌های 24 ساعته، موزه‌ها و مراکز هنری و فرهنگی بسیار زیاد این شهر دقیقا حس قدم زدن در صحنه یک تئاتر بزرگ و مشهور را به بازدیدکنندگانش می‌دهد.

این کلانشهر بسیار مدرن با آسمانخراش‌های بسیار معروفش خود می‌تواند نیاز هر گونه گردشگری را پاسخ دهد و همه را خوشحال و خندان راهی دیار و شهر خود کند.

علاقه بسیار بالای گردشگران به این شهر باعث شده که رتبه یک این فهرست را به شهر نیویورک یا همان شهر همیشه بیدار بدهیم.

رم، موزه اروپا

شهر تاریخی رم در ایتالیا به عنوان بزرگ‌ترین موزه تاریخی تمدن اروپا می‌تواند مقام دوم فهرست ما را به خود اختصاص دهد. در این شهر می‌توانیم ساختمان‌های تاریخی، موزه‌های هنری و باستانی و از همه مهم‌تر معماری بسیار کهن را که هنوز هم به سبک قدیم حفظ شده ‌است ببینیم . تماشای شهر رم به هر بیننده‌ای این حس را القا می‌کند که در حال گردش در یک موزه بسیار بزرگ از تاریخ اروپاست و با دیدن این همه زیبایی و شکوه ، گذشت زمان را به هیچ‌عنوان حس نخواهد کرد. درهم‌آمیختگی معماری کهن و نوین، زندگی نوین مردم در کنار سننی بسیار کهن هر گردشگری را به رم جذب می‌کند و نوشیدن یک فنجان قهوه معروف ایتالیا در بعدازظهری دل‌انگیز این حس را برای گردشگران کامل خواهد کرد، البته اگر از خوردن اسپاگتی و خوراکی‌های سنتی این کشور بگذریم. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد سفر به این شهر را دارید حتما کفش راحت به همراه داشته باشید تا با پیاده‌روی از دیدن مناظر‌ جادویی رم یا همان پایتخت ایتالیا بی‌بهره نمانید.

پاریس، شهر هنر

پایتخت کشور فرانسه مقام سوم این فهرست را به خود اختصاص داده است. این شهر که توانسته سالانه هزاران هزار گردشگر را به خود جلب کند با موزه‌ها، سالن‌های نمایش و رستوران‌های بسیار معروف خود می‌تواند مقصدی بسیار مناسب برای هر‌گردشگر‌ ‌با هر‌سلیقه‌ای باشد. اگر اهل هنر و علاقه‌مند به مد و لباس هستید پیشنهاد ما این است که هرگز سفر به این کلانشهر اروپایی را فراموش نکنید، البته آن دسته از گردشگرانی که اهل خوراکی و رستوران هستند نیز در این شهر بی‌بهره نخواهند ماند. پاریس به عنوان یکی از شهرهای دارای هزاران رستوران معروف و چند‌ستاره‌جهان، مهم‌ترین شهر برای علاقه‌مندان به خوراکی و رستوران در این دهکده جهانی شناخته شده است؛ بنابراین اگر اهل رژیم و کنترل وزن خود هستید به یاد داشته باشید ‌در پاریس هرگز نمی‌توانید به رژیم خود وفادار بمانید.

لندن، شهر باران

پایتخت انگلستان به عنوان اصلی‌ترین شهر تحصیلی در اروپاست. این شهر با مراکز علمی و آموزشی بسیار معتبر در سطح بین‌المللی بیشترین آمار دانشجویان خارجی را به خود اختصاص داده و از نظر آمار مهاجران در اروپا نیز مقام بالایی را کسب کرده است. در واقع می‌توان گفت در این شهر ملیت و نژاد زیاد مهم نیست، چون به دلیل تعداد بالای مهاجران از دیگر کشورها به لندن، واقعا نمی‌توان به این موضوع اهمیت داد. لندن در زمینه گردشگری در رتبه چهارم این فهرست قرار گرفته و به عنوان یکی از 4 شهر اصلی گردشگری جهان به شما معرفی شده است. دانشگاه‌های معتبر، ساختمان‌های تاریخی، قلعه‌های باستانی این شهر مه‌گرفته درکنار نحوه زندگی اصیل مردم انگلستان خود باعث جلب حداکثری گردشگران به آن خواهد بود. به یاد داشته باشید که در لندن باید همیشه چتر به همراه داشته باشید تا خیس نشوید اگرچه به قول معروف زیر باران باید رفت... .

مسکو، شهر کاخ‌ها

پایتخت کشور پهناور روسیه یا شهر کاخ‌های سرخ به دلایل مختلف توانسته به عنوان پنجمین شهر از فهرست گردشگری ما انتخاب شود. مهم‌ترین عوامل جذاب برای گردشگران این شهر وجود کاخ‌ها و ساختمان‌های بسیار زیبا و باستانی در این شهر بوده و هست.

این برج‌ها و کاخ‌های بسیار زیبا و رنگارنگ همانند نگینی درخشان در سرزمین تزارهای روس می‌درخشد و درخشش آنها باعث جلب هزاران گردشگر از سراسر جهان به سمت خود خواهد شد. البته سیستم حمل و نقل ریلی این کشور به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل جذب هرچه بیشتر گردشگران بوده و هست.

 

ریودوژانیرو، شهر خاطره‌ها

ریودوژانیرو به عنوان پایتخت کشور برزیل دارای اهمیت بسیار زیادی برای اکثر گردشگران جهان بوده، البته اگر از اهمیت این شهر در ورزش محبوب قرن بگذریم و اهل فوتبال نباشیم. این دیار با تیم فوتبال خود در ذهن هر فردی جایگاه خوبی دارد، اما  در‌بین‌گردشگران و بویژه پیروان مسیحیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هست.

‌غیر از گردشگران مسیحی که طبق آیین دین خود سعی می‌کنند حتی یک‌ بار هم که شده در طول زندگی خود به این شهر سفر کنند و از مجسمه مسیح دیدن کنند دیگران نیز به دلیل جاذبه‌های بسیار بالای این شهر سعی می‌کنند از آنها بازدید کنند و همراه مردمان شاد آن شهر اوقات شادی داشته باشند.

بنابراین شما هم می‌توانید هم‌اکنون بار سفر ببندید و از پایتخت کشور محبوب‌ترین تیم فوتبال جهان بازدید کنید.

آتن، شهر‌تاریخ

شنیدن نام این شهر باعث یادآوری شکوه و جلال رم باستان و روش زندگی آنهاست. در عین حال علاقه‌مندان به تاریخ نیز صحنه‌هایی از نبردهای معروف رم باستان را در ذهن خود مجسم خواهند کرد، اما این‌بار جنگ و لشکرکشی باعث محبوبیت نیست بلکه آثار تاریخی و باستانی این شهر باعث شده ‌نامی ماندگار در ذهن اکثر گردشگران جهان باشد. آتن در کنار تمام مراکز فرهنگی و تاریخی خود که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جلب می‌کند با رستوران‌ها و هتل‌های بسیار مناسب خود نیز جاذبه بیشتری برای ورود گردشگران فراهم کرده است . البته نباید نقش آب و هوای بسیار مناسب این شهر را نادیده بگیریم. بیشتر گردشگرانی که از آتن بازدید کرده‌اند می‌گویند وقتی در مراکز باستانی شهر مشغول قدم زدن هستیم عظمت و محبوبیت تاریخی این تمدن را به واقع از نزدیک حس کرده‌ایم. بنابراین اگر شما هم علاقه‌مند هستید‌ احساس یکی از سرداران رمی را داشته باشید نام آتن را در هفتمین اولویت فهرست شهرهای مورد علاقه خود قرار دهید.

پکن، شهر شلوغ

این پایتخت آسیایی به عنوان شلوغ‌ترین و باستانی‌ترین شهر در کشور پهناور چین جایگاه هشتم این فهرست را به خود اختصاص داده است. از گذشته‌های دور اکثر گردشگران و ساکنان این کره خاکی علاقه‌مند بودند از راز و رمز زندگی چینی‌ها سر درآورند که همین امر باعث شد تا صنعت گردشگری این کشور بسیار پررونق ‌و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود. تمدن کهن و تاریخی سرشار از افت و خیز در کنار موزه‌ها و آثار باستانی بسیار جالب برای دیگران می‌تواند بهترین دلیل سفر گردشگران به سرزمین اژدها باشد. بازدید از دیوار بزرگ چین و شهر ممنوع از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگران غربی به این شهر و دیار است.

 

سیدنی، شهر تکنولوژی

پایتخت استرالیا با جاذبه‌های مدرن خود توانسته دل هر گردشگری را برباید. ‌به جرات می‌توان گفت ‌وقتی وارد این شهر می‌شوید تعجب خواهید کرد چون هرگز نباید انتظار شهری تاریخی و باستانی ‌داشته باشید بلکه وارد دنیای بسیار مدرن امروزی و قرن بیست و یکمی می‌شوید.

در واقع این شهر مدرن با تکنولوژی نوین خود توانسته هر گردشگری را به سمت خود جلب کند. البته آب و هوا و رستوران‌های این شهر مهاجرپذیر نیز خود به عنوان جاذبه‌ای فراموش نشدنی در بین اکثر گردشگران مطرح شده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. به‌طور کل زندگی و جنب و جوش امروزی این شهر ، خود به عنوان اصلی‌ترین جنبه گردشگری آن در کنار طبیعت و سواحل زیبای آن عنوان شده است.

استانبول ، شهر دوهزار مسجد

استانبول به عنوان پل ارتباطی بین اروپا و آسیاست که از گذشته‌های دور و دوران حکومت عثمانی از اهمیت ویژه‌ای چه از نظر تجاری و چه از نظر سیاسی برخوردار بوده است. مسجد بسیار بزرگ ایاصوفیا‌ به نوعی نمادی از حکومت مسلمانان در این شهر به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز گردشگری شناخته شده است. اما این پایتخت اقتصادی ترکیه امروزه نیز به‌عنوانی یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی جهان شناخته شده است و وجود آثار باستانی در کنار دریای این شهر توانسته سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به سمت خود جلب کند و درآمد سرشاری ‌ برای گردشگری کشور به ارمغان بیاورد . تاریخ و تمدن بسیار غنی این شهر در کنار غذاهای بسیار خوشمزه و محلی ترکیه، از اصلی‌ترین دلایل سفر بسیاری از گردشگران جهان بخصوص اروپایی‌هاست. استانبول را به نام دیگری نیز می‌شناسند، شهر دوهزار مسجد لقب این شهر اروپایی است که بسیاری از گردشگران را به سوی خود جلب کرده است.

عماد عزتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها