بخشی از سقف بازار تاریخی زنجان فرو ریخت

صبح امروز بر اثر بارش برف و فرسودگی بافت واقع در راسته عبدالعلی‌بیگ بازار سنتی زنجان، بخشی از سقف هفت واحد تجاری واقع در این محل ریزش کرد.
کد خبر: ۴۵۶۱۸۸

این حادثه ساعت شش صبح امروز (چهارشنبه، 19 بهمن‌ماه) رخ داد و با توجه به بارش برف و همچنین انجام عملیات بازسازی که در کنار این محل انجام می‌شد، سقف هفت مغازه میوه‌فروشی ریزش کرد و اجناس کسبه زیر آوار مدفون شدند.

یکی از کسبه محل درباره این حادثه گفت: امروز ساعت شش صبح پس از مراجعه به محل دیدیم این اتفاق رخ داده است. این در حالی است که از چند روز پیش احتمال وقوع این حادثه را می‌دادیم.

او بیان کرد: این محل، میراث فرهنگی است و برای نوسازی آن، اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان باید اجازه دهد. به همین دلیل، کسبه نمی‌توانند به‌راحتی اقدام به بازسازی مغازه‌های خود کنند و این امر به مرور سبب فرسودگی و در نهایت تخریب می‌شود.

وی با بیان این‌که کسی در اداره میراث فرهنگی زنجان پاسخگوی اعتراض کسبه محل نیست، اظهار کرد: در روزهای گذشته چندبار به این اداره کل مراجعه کردیم تا تکلیف کسبه مشخص شود، چون این هفته، صدای شکستگی تیرهای سقف مغازه‌ها شنیده می‌شد، اما متأسفانه کسی به نگرانی ما توجه نکرد و نتیجه آن، فاجعه امروز است.

یکی دیگر از کسبه‌ که سقف مغازه‌اش به کلی ویران شده است، در این‌باره گفت: خوشبختانه این اتفاق در زمانی رخ داد که کسی در محل حضور نداشت. در حالی که اگر در ساعت دیگری این حادثه رخ می‌داد، قطعا عده‌ای کشته می‌شدند.

او افزود: مسؤولان باید پاسخگوی شرایط به‌وجود آمده باشند، چون کسبه مشکلات را بارها به آنها منتقل کرده‌اند و دیگر جای سؤال در این رابطه باقی نمانده بود.

بازار سنتی زنجان جزو بزرگ‌ترین بازارهای مسقف جهان است و بافت فرسوده‌ای دارد که با وجود بازسازی‌های صورت‌گرفته در آن، همچنان به توجه و رسیدگی نیاز دارد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها