بارش برف و کولاک شدید در چند روز گذشته در برخی استان‌های کشور از جمله آذربایجان شرقی و زنجان، باعث مسدودشدن بسیاری از راه‌های روستایی این استان‌ها و تعطیلی مدارس برخی مناطق شد.
کد خبر: ۴۵۵۴۲۹

در همین راستا، رئیس راه و ترابری هشترود از مسدودشدن راه 160 روستا در هشترود آذربایجان شرقی به علت بارش شدید برف و کولاک خبر داد. خسرو اسدپور در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از 186 روستای دارای سکنه هشترود راه 160 روستا به علت بارش برف و کولاک مسدود شده است. وی افزود: بارش برف به ارتفاع 50 سانتی‌متر به همراه کولاک شدید که از روز سه‌شنبه در منطقه هشترود آغاز شده، کار بازگشایی راه‌های روستایی را با مشکل روبه‌رو کرده است.

بارش برف و برودت هوا و یخبندان همچنین موجب تعطیلی مدارس 10 شهر و منطقه استان آذربایجان‌شرقی در روزگذشته شد. مناطق و شهرهای چاراویماق، کندوان میانه، کاغذکنان، ترکمن‌چای، تیکمه داش و بستان‌‌آباد، شهر مراغه، هشترود و نظرکهریز در میانه از جمله مناطقی بودند که مدارس آنها در روز گذشته تعطیل اعلام شد. مدیر روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان زنجان نیز از انسداد 80 محور روستایی در این استان به دنبال بارش برف و کولاک شدید خبر داد و گفت: در حال حاضر راهداران در این راه‌ها مشغول بازگشایی راه‌های مسدودشده هستند. احمد خلیلی با اشاره به این‌که تردد در همه گردنه‌های استان زنجان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است، افزود: داشتن وسایل ایمنی برای تردد در گردنه‌ها، الزامی و ضروری است. وی تصریح کرد: در حال حاضر همه راه‌های اصلی و فرعی استان زنجان باز است.

20 مورد سقوط بهمن در جاده ‌ چالوس

معاون راهداری اداره کل راه و ترابری استان البرز از سقوط ۲۰ مورد بهمن در پی بارش‌های شدید روز سه‌شنبه در محور کرج ‌‌ـ‌ چالوس خبر داد و گفت: هم‌اکنون این محور پاکسازی و باز شده است.

محمد مکوندی با اشاره به بارش شدید برف که از بامداد سه‌شنبه آغاز شده بود، افزود: بارش شدید برف همراه با کولاک که از بامداد روز سه‌شنبه آغاز شد و تا ساعت ۸ شب ادامه داشت، موجب شد راهداری استان برای پیشگیری از خطرات احتمالی از ساعت ۱۰ شب محور کرج‌‌ـ‌ چالوس را مسدود کند. این اقدام به دلیل بارش شدید برف و سقوط پی در پی بهمن و پیش‌بینی احتمال وقوع خطر صورت گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها