این مددجویان توانایی پرداخت وام 12 میلیونی مسکن مهر را ندارند

مددجویان بهزیستی هرمزگان، بی‌نصیب از وام مسکن مهر

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: مقرر شده که سهم آورده مددجویان برای استفاده از مسکن مهر، 12 میلیون تومان باشد، این در حالی است که مددجویی که از ما مستمری می‌گیرد، مثلا با 30 یا 50 هزار تومان در ماه، قطعا قادر نخواهد بود که 12 میلیون تومان، سهم آورده بیاورد.
کد خبر: ۴۵۴۳۲۸

به گزارش ایسنا، جاسم محمدی افزود: در بهزیستی شعار ما 3 کلمه است؛ اشتغال، مسکن و توانمندسازی؛ این سه شعار مانند تابلوی راه برای حرکت سازمانی است و در حال دنبال کردن این سه شاخصه هستیم.

وی در خصوص وضعیت مسکن مددجویان در استان، تصریح کرد: متاسفانه هرمزگان با توجه به شرایطی که دارد در حوزه مسکن، جزو رتبه‌های آخر کشور است، علت این امر آن است که مقرر شده باید سهم آورده مددجویان برای استفاده از مسکن مهر، 12 میلیون تومان باشد، این در حالی است که مددجویی که از ما مستمری می‌گیرد، مثلا با 30 یا 50 هزار تومان در ماه، قطعا قادر نخواهد بود که 12 میلیون تومان، سهم آورده بیاورد. در این خصوص، جلسات متعدد و منظمی را با سازمان بهزیستی و استانداری هرمزگان برگزار کرده‌ایم و طی این جلسات موافقت شد که کمک هایی برای مددجویان هرمزگانی در حوزه مسکن در نظر گرفته شود. محمدی افزود: معتقدیم در بهزیستی اگر مددجو را از طریق حرفه‌آموزی و تحصیلات و دادن وام، به شغلی باثبات برسانیم، در واقع ایجاد توانمندی کرده‌ایم تا پس از این نیازی به خدمات بهزیستی نداشته باشد. مدیرکل بهزیستی هرمزگان در خصوص آموزش به افراد آسیب‌دیده یا در معرض آسیب‌های اجتماعی، گفت: معاونت پیشگیری به عنوان نهاد متولی آموزش در سازمان بهزیستی، در حال حاضر عمده آموزش‌های استان را از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه برعهده دارد. این آموزش‌ها شامل مشاوره ازدواج، طلاق، مهارت‌های زندگی و حتی مشاوره تحصیلی به دانش‌آموزان است و مهم این است که تمام این خدمات رایگان است.

افراد می‌توانند مراجعه کرده و به صورت رایگان با مشاوران بهزیستی در تماس دائم باشند و از خدمات آموزشی و مشاره‌ای استفاده کنند. وی تصریح کرد: مشاوره‌های تلفنی در اورژانس اجتماعی 123، موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری، اقدام به خودکشی و مواردی از این دست را پوشش می‌دهد که در این اورژانس، تیم‌های سیار در کوتاه‌ترین زمان در محل حاضر می‌شوند. محمدی گفت: در حال حاضر به غیر از بندرعباس در 5 شهرستان دیگر نیز این اورژانس وجود دارد، اما در سایر شهرستان‌های هرمزگان به دلیل مشکلات مالی فعلا از امکانات بهزیستی برخوردار نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها