علی مطهری، نماینده مجلس جزئیات بیشتری از نامه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب را فاش کرد. وی در گفت‌وگو با فارس در مورد نامه اخیر دولت آمریکا به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: قسمت اول این نامه از موضع تهدید و قسمت دوم آن از موضع دوستی و مذاکره بیان شده است.
کد خبر: ۴۵۳۰۶۷

به گفته مطهری در بخش اول این نامه، دولت آمریکا گفته است بستن تنگه هرمز توسط جمهوری اسلامی خط قرمز محسوب می‌شود و در قسمت دوم پیشنهاد داده است که دو طرف برای حل اختلاف‌نظرهای موجود، با یکدیگر مذاکره مستقیم کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این باره گفت: مجموع محورهای نامه نشان می‌دهد که نگارش آن از سر انفعال بوده است. اوباما اگرچه در ابتدای پیغام ژستی ابرقدرتی می‌گیرد اما در ادامه پیغام هم می‌دهد ما می‌توانیم با هم «تعامل و مذاکره» داشته باشیم، البته با حفظ حقوق یکدیگر. وی افزود: اوباما در بخش پایانی پیغام خود به رهبر معظم انقلاب عنوان کرده که ما هیچ حرکت خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران انجام نمی‌دهیم.

انتشار عکس مهندسان ایرانی ربوده شده

خبرگزاری پانا از انتشار عکسی از مهندسان ایرانی بعد از ربوده شدن در سوریه خبر داد و نوشت: برای اولین بار عکسی از مهندسان ایرانی ربوده شده در شهر حمص سوریه منتشر شد. بنابر این گزارش، این عکس که در یک نشریه فرانسوی‌زبان به چاپ رسیده، مهندسان ربوده شده ایرانی در یک اتاق حضور دارند و فردی که لباس نظامی پوشیده، در کنار آنها ایستاده است. روی دیوار نیز پرچم سوریه نصب و رویش اسم الوفاق نوشته شده است.

سرخوردگی از ناکارآمدی تحریم ایران

یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران و تردیدها و دودلی آمریکا بر سر نحوه برخورد با این کشور، تل‌آویو را بشدت عصبانی کرده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی گیسن تی‌وی، اعلام کرد: ناکارآمدی تحریم‌ها نتانیاهو را خشمگین کرده و ناراحتی خود را به اطلاع اوباما رسانده است. گیسن تی‌وی افزود: این ناراحتی موجب سرخوردگی نتانیاهو شده است. در روزهای اخیر روسیه، چین، کره جنوبی، ژاپن و هند که عمده خریداران نفت ایران به شمار می‌روند به درخواست آمریکا برای تحریم نفت ایران پاسخ منفی داده‌اند.

تکذیب شایعه سوءقصد به هاشمی‌رفسنجانی

سایت عصر ایران به نقل از مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت خبر برخی رسانه‌های ضدانقلاب در خصوص تیراندازی به خودروی حامل آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تکذیب کرد.

بنابر این گزارش، برخی رسانه‌های وابسته به ضدانقلاب مدعی شدند روز دوشنبه هفته جاری، یک موتورسوار به سمت اتومبیل رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تیراندازی کرده و گریخته است! رضا سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن تکذیب این خبر، درباره شایعه تغییر محافظان هاشمی نیز به دلیل جلوگیری از ترور ایشان به وسیله موساد نیز اظهار کرد: محافظان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عوض نشده‌اند و کماکان همان افراد قبلی محافظت از ایشان را برعهده دارند.

انتقاد توکلی از برخی رفتارهای روزهای اخیر

احمد توکلی با انتقاد از برخی رفتارها در روزهای گذشته گفت: انتخابات اقتضا دارد که فضای آزاد سیاسی حس شود و همه باید با دفاع از آزادی، فضا را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مهیا کنیم.

به گزارش مهر، وی با اشاره به سخنان مقام رهبری که نباید هر کسی را بر خلاف من و شما فکر می‌کند ضدولایت فقیه بخوانیم، رد صلاحیت علی مطهری توسط هیات‌های اجرایی و حضور معترضانه عده‌ای در مقابل خانه حسین علایی را مورد انتقاد قرار داد.

توکلی با اشاره به سخنان عماد افروغ در برنامه پارک ملت تلویزیون گفت: افروغ سوابق روشنی در دفاع از نظام مترقی ولایت فقیه در دانشگاه‌ها و محافل روشنفکری دارد و نباید او را به باد حمله بگیریم. او هم قابل نقد است ولی نقد با قشون‌کشی به صداوسیما دو مقوله متفاوت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها