احمدی خبر داد:

خروج خارجی‌ها از طرحهای پالایشگاهی ایران

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت با اشاره به ساخت داخل 58 درصد کالا و تجهیزات پالایشگاههای نفت از خودکفایی کامل ایران در مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی پالایشگاههای نفت تا چند سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۸۹۹

فرهاد احمدی در مراسم آغاز عرضه بنزین یورو 4 در سطح جایگاه‌های سوخت تهران با اشاره به خروج شرکتهای خارجی از اکثر طرحهای توسعه و بنزین سازی پالایشگاه‌های نفت ایران گفت: با وجود خروج شرکتهای خارجی و عدم تعهدات آنها به قراردادهای بین المللی با ایران، طرحهای نفتی در مدار بهره برداری قرار می گیرند.

مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اعلام اینکه تا پایان بهمن ماه تعدادی طرح جدید پالایشگاهی در سطح کشور راه اندازی می شوند، تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه ها امکان تولید بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا فراهم می شود.
 
این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی برای تولید بنزین، گازوئیل و نفت سفید با استاندارد یورو در پالایشگاههای نفت اظهار داشت: هم اکنون حدود 58 درصد کالا و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاهها توسط سازندگان و صنعتگران داخلی تولید می شود.
 
وی با اشاره به خودکفایی کامل شرکتهای پیمانکاری داخلی در بخش طراحی دانش فنی و عملیات ساختمان و نصب پروژه های پالایشگاهی بیان کرد: پیش بینی می شود با توجه به روند ساخت داخل امکان بومی سازی کامل در اجرای طرحهای پالایشگاهی در ایران فراهم شود.
 
احمدی با اشاره به راه اندازی واحدهای جدید تصفیه نفت سفید در پالایشگاههای نفت تهران و شازند تبیین کرد: با بهره برداری از این پروژه ها امکان تولید فرآورده هایی با کمتر از 20 پی.پی.ام گوگرد فراهم می شود.
 
به گفته مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت تا 2 سال آینده تولید تمامی فرآورده‌های نفتی با استاندارد یورو 4 و 5 اروپا در کشور فراهم می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها