معاون توانیر خبر داد:

اتصال شبکه برق ایران به اروپا

معاون هماهنگی تولید شرکت توانیر از اتصال شبکه برق جمهوری اسلامی ایران به شبکه برق اروپا و برقراری تبادل انرژی با کشور هند در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۸۹۵

 عبدالرسول پیشاهنگ با اشاره به چشم‌انداز تبادلات برق ایران با سایر کشورها، گفت: شبکه برق ایران هم اکنون در تمام مرزهای خشک با کشورهای همسایه ارتباط دارد و ما به زودی به شبکه برق اروپا متصل خواهیم شد.

وی اظهار کرد: هم‌چنین چشم‌انداز خوبی را با کشور هند در بحث صادرات و واردات برق پیش‌بینی می کنیم.

او سپس با بیان اینکه میزان مصارف و تجهیزات صنعت برق در هر 10 سال یکبار دو برابر افزایش می‌یابد، افزود: در زمان حاضر 450 واحد نیروگاهی در کشور با ظرفیت اسمی افزون بر 63 هزار مگاوات تامین برق کشور را برعهده دارند که به زودی ظرفیت اسمی به بیش از 65 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

پیشاهنگ بیان کرد: از مجموع واحدهای نیروگاهی فعال در کشور، 150 واحد ساخت داخل بوده و 200 واحد توسط متخصصان و مهندسان ایرانی نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این‌که در سال جاری بیش از 74 هزار مگاوات برنامه تعمیر واحدهای نیروگاهی در دست اجرا قرار دارد، اضافه کرد: افزون بر 270 روز در سال باید برنامه تعمیر واحدهای نیروگاهی انجام شود و در هر لحظه 10 هزار مگاوات نیروگاه در دست تعمیر قرار دارد.

معاون هماهنگی تولید شرکت توانیر افزود: این در حالی است که در زمان حاضر پنج تا 10 هزار مگاوات ذخیره برق در کشور وجود دارد و میزان مصرف کنونی برق در کشور حدود 30 هزار مگاوات است.

پیشاهنگ با بیان اینکه امسال برای نخستین بار پیک بار روز بر پیک بار شب پیشی گرفت، بیان کرد: پیک روز امسال با 42 هزار و 248 مگاوات در تابستان اتفاق افتاد که صنعت برق کشور توانست به خوبی آن را مدیریت کند.(ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها