سوبارو BRZ 2013 با موتور بوکسوری

در دنیای خودرو هر از چند گاه سوار اتومبیل‌هایی می‌شوید که در همان چندصد متر اول این احساس را به شما القا می‌کند که سوار بر خودروی خاصی هستید. سوبارو BRZ 2013 یکی از این خودروهاست.
کد خبر: ۴۵۲۶۲۸

سوبارو BRZ نویدبخش بازگشت اتومبیلی سرگرم‌کننده، اسپرت، ارزانقیمت، موتور جلو و دیفرانسیل عقب به بازار است؛ البته همواره شاهد ماشین‌های اسپرت اینچنینی در بازار بوده‌ایم، اما هیچ کدام به این ارزانی نبوده‌اند.

اکنون پیش‌بینی می‌شود با قیمتی حدود 25 میلیون تومان بتوان یک اتومبیل کوپه با 200 اسب بخار قدرت که در 2 مدل با گیربکس 6 سرعته دستی و اتومات عرضه می‌شود، خرید. سیستم دیفرانسیل عقب با لغزش محدود و حساس به گشتاور (تورسن) به شما امکان می‌دهد تا چرخ‌های عقب را تا مدتی که لازم است در حال چرخش نگه دارید. مهندسان سوبارو با استفاده از دو سیستم جداگانه تزریق سوخت، قدرت این اسب سرکش را تا 200 اسب بخار افزایش داده‌اند. یکی از این سیستم‌ها، با فشار بالا، سوخت را به شکل پودر به محفظه احتراق تزریق می‌کند؛ نتیجه این عمل ایجاد قدرتی رو به رشد تا 200 اسب بخار در 7000 دور در دقیقه است.

طراحی ماشین به گونه‌ای انجام شده تا از نظر توزیع وزن، 53 درصد وزن ماشین در قسمت جلو و 47 درصد آن در قسمت عقب توزیع شود..

صندوق عقب خودرو برای دو کیف گلف جای کافی دارد. از طرفی علاقه‌مندان به انجام مسابقات آخر هفته می‌توانند مجموعه کاملی از تایرهای مورد نیاز برای مسابقه را در صندوق عقب جاسازی کنند. بنابراین هزینه‌ای که برای این اتومبیل پرداخت می‌کنید، قابل توجیه بوده و جای هیچ سوالی را باقی نمی‌گذارد.

از دیگر رقبایی که قادرند با قیمت مناسب این خودرو تا حدی رقابت کنند می‌توان به مینی کوپر، مزدا MX-5 Miata، هوندا سیویک Si و هیوندا جنسیس کوپه اشاره کرد.

تولید این خودرو در سایه همکاری مشترک شرکت تویوتا و سوبارو امکان‌پذیر شده است. یکی از دلایل جذابیت این خودرو، سخت‌افزار منحصربه‌فردی است که در زیر بدنه نسبتا معمولی آن پنهان شده است.

سوبارو BRZ تنها خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب در دنیاست که نیروی پیشرانه آن توسط موتور بوکسوری تامین می‌شود.

این موتور به این دلیل بوکسوری نامیده می‌شود که هر جفت پیستون به جای این که به طور متناوب حرکت کنند به شکل همزمان به داخل و خارج حرکت می‌کنند، مانند بوکسورهایی که برای نشان‌دادن آمادگی خود قبل از مبارزه مشت‌های خود را به هم می‌کوبند. یکی از مزایای موتور بوکسوری نسبت به موتور خورجینی این است که طراحی این موتور توازن بسیار بهتری نسبت به موتور خورجینی به خودرو می‌بخشد.

قرار است سوبارو BRZ در خرداد 1391 برای فروش عرضه شود. وزن خودرو با تجهیزات کامل 1350 کیلوگرم، فاصله بین محور جلو و محور عقب حدود 5/2 متر و شتاب صفر تا 100 آن کمتر از 7 ثانیه است.

منبع: autoweek

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها