قاضی دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای با اشاره به این‌که هیچ یک از سایت‌های همسریابی موجود مجوز ندارند و هیچ نهادی متولی آنها نیست، گفت: افرادی که در راستای توزیع و انتشار محتوای غیراخلاقی و عکس‌های نامناسب در این سایت‌ها فعالیت ‌کنند، طبق قانون از 9 روز تا 2 سال حبس برای آنها تعیین شده است.
کد خبر: ۴۵۲۶۰۴

به گزارش فارس، جاویدنیا افزود: مسوولان قوه قضاییه مصادیق مجرمانه این سایت‌ها را تعیین کرده‌اند اما هنوز مرکزی برای ساماندهی آنها شناخته نشده و مجوزی نیز برای آنها صادر نشده است. وی با بیان این‌که ورود به این سایت‌ها مانند این است که شخصی اطلاعات محرمانه و عکس‌های نامناسب خود را در معرض دید عموم قرار دهد، گفت: اگر فردی عکس نامناسب خود یا اطلاعات دروغین را در این سایت‌ها ارائه کند و موجب گمراهی دیگران و برقراری ارتباط ناسالم با آنها شود این موضوع تخلف است. این درحالی است که افرادی که در راستای توزیع و انتشار محتوای غیراخلاقی و عکس‌های نامناسب در این سایت‌ها فعالیت می‌کنند طبق قانون از 9 روز تا 2 سال حبس و 8 تا 20 میلیون ریال جریمه نقدی برای آنها تعیین شده است.

نگاه سودجویانه در مراکز همسریابی

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی کشور نیز با تاکید بر نگاه سودجویانه بسیاری از مراکز همسریابی گفت: متاسفانه در این مراکز که با انجام تست‌های روان‌شناسی روی متقاضیان به آنها مشاوره می‌دهند، نگاه سودجویانه و اقتصادی جای نگاه دلسوزانه را گرفته و می‌توان گفت این مراکز با نگاهی تجاری به مشتریان خود که اغلب نیز خانم‌ها هستند نگاهی سودجویانه دارند.دکتر غلامعلی افروز در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو افزود: متاسفانه در طول چند سال گذشته ازدواج‌ها در کشور از پایداری لازم برخوردار نبوده و طی این سال‌ها از هر چهار ازدواج ثبت شده در کشور یک مورد به طلاق منتهی شده، در یک مورد زوجین با یکدیگر درگیری دارند، در یک مورد از 4 مورد ازدواج زوجین نسبت به یکدیگر بی‌تفاوتند و تنها در یک مورد با یکدیگر تفاهم دارند.

وی علت اصلی بروز مشکل در زندگی‌های زناشویی را طی چند سال گذشته بی‌توجهی به اصول کیفیت دانست و افزود: سایت‌های همسریابی نه تنها مشکلی از جوانان حل نمی‌کنند ،بلکه در مواردی مشکلاتی را نیز برای جوانان و خانواده‌هایشان به‌وجود می‌آورند.

وی با اشاره به چاپ آگهی‌های این مراکز در روزنامه‌های کثیرالانتشار اظهار کرد: باید از وزارت ارشاد سوال شود که آیا مراکز و اشخاصی که از سازمان نظام روان‌شناسی مجوز فعالیت ندارند، می‌توانند براحتی در روزنامه‌ها آگهی بدهند؟ به همین دلیل از دولت می‌خواهم پیش از چاپ آگهی‌های مربوط به ازدواج، مجاز یا غیرمجاز بودن مراکز را کنترل کنند؛ چرا که اکثر این مراکز، وقت جوانان را هدر می‌دهند و ازدواج‌های صورت گرفته توسط این مراکز عموما پایدار نبوده و با مشکل مواجه شده‌اند.

این استاد دانشگاه به خانواده‌ها و مسوولان توصیه کرد: از استادان دانشگاه، ائمه جماعات مساجد و کارشناسان مورد وثوق در ادارات که در بین جوانان از محبوبیت برخوردارند استفاده کنند تا با کمک این دسته از افراد بابصیرت زمینه ازدواج بهنگام آسان با انتخابی دقیق فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها