رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام خبر داد

ایجاد کمپانی‌های بزرگ انتشار مقالات علمی

رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام از ایجاد کمپانی‌های بزرگ انتشار مقالات علمی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۳۸۱

  جعفر مهراد رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام در جمع خبرنگاران به سیاست جدید معاونت پژوهشی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: براساس سیاست جدید معاونت پژوهشی وزارت علوم مقرر شده است 2 تا 3 سازمان تحقیقاتی کار چاپ و انتشار نشریات علمی دانشگاه‌ها را بپذیرند و مانند کمپانی‌های بزرگ به عنوان ناشر به چاپ نشریات علمی فارسی بپردازند.

به گفته وی پایگاه استنادی جهان اسلام و مرکز علوم و فناوری، مؤسسه‌های مورد نظر معاونت پژوهشی وزارت علوم برای انتشار نشریات علمی هستند.

رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام خاطرنشان کرد: تا کنون این مرکز با دانشگاه‌های تبریز، چمران و سیستان و بلوچستان جلساتی در شیراز برگزار شده است و این دانشگاه‌ها نشریات زبان فارسی و انگلیسی خود را به مرکز علوم و فناوری و پایگاه استنادی جهان اسلام برای چاپ سپردند.

وی از انتشار نخستین نشریه علمی با نام شهید چمران اهواز با سیاست جدید خبر داد و گفت: براساس سیاست جدید معاونت پژوهشی وزارت علوم سردبیران و هیئت تحریریه حقوق قیلی خودشان را دارند و انتخاب مقالات ارایه شده طبق روال سابق صورت می‌پذیرد.

مهراد خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها مقالات خود را برای انتشار به صورت بسته الکترونیکی ارسال کرده و مرکز به عنوان ناشر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به انتشار آنها می‌کند.

به گفته وی مقالات با سیاست جدید در طول یک هفته منتشر می‌شود و با این اقدام سرعت چاپ و توزیع نشریات علمی افزایش می‌یابد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها