وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین عامل تامین امنیت تنگه هرمز است. به گزارش ایسنا، سردار احمد وحیدی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره احتمال بستن تنگه هرمز از سوی ایران که در خبرگزاری‌های خارجی منعکس شده است، افزود: نگفتیم تنگه هرمز را می‌بندیم؛ بلکه مساله این است که اگر کسی بخواهد امنیت خلیج‌فارس را به خطر بیندازد، برای همه به خطر می‌افتد.
کد خبر: ۴۵۱۴۰۳

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع ایران در پی آزادسازی 13 صیاد ایرانی به دست نیروهای آمریکایی از دست دزدان دریایی سومالی گفت: ‌ما کار خوب را رد نمی‌کنیم؛ اما این مساله هیچ دلیلی بر مشروعیت حضور آنان در منطقه ندارد.وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره اعزام ناو هواپیمابر انگلیس به خلیج‌فارس نیز گفت:‌ این مساله چیز مهمی نیست.

در همین حال جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران اسلامی امروز به قدرت بزرگ و تاثیرگذار دریایی در منطقه و جهان تبدیل شده است.امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره رزمایش ولایت 90 اظهار کرد: بیگانگان و نیروهای خارجی در منطقه همواره به دنبال سیاست‌های خود هستند و از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا ماهیت پلید خود را نشان دهند.

وی اظهار کرد: با وجود این‌که آنها می‌خواهند به ایران‌هراسی برای برخی کشورهای همسایه دامن بزنند، با قاطعیت اعلام می‌کنیم که ایران مقتدر تنها در قبال متجاوزان و افزون‌طلبان وارد عمل خواهد شد.

امیرسرتیپ موسوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، صلح، آرامش و دوستی را برای همه جهان و پیشرفت و توسعه را برای همه بشریت می‌خواهد؛ اما کسانی که خوی استکباری و زیاده‌خواهی دارند، بایستی از نیروهایی که در جبهه حق و دفاع از بشریت کار می‌کنند، بترسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها