رنگ آسمان

بارش‌های پراکنده در برخی مناطق

دیروز: از بعدازظهر روز جمعه و از سمت غرب و جنوب غرب، موج ناپایداری با سرعت زیاد وارد کشورمان شد و بتدریج مناطقی از جنوب غرب، شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، تهران، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق محدودی از مرکز را فرا گرفت. بیشتر بارش‌ها به شکل برف پراکنده بود. در مناطقی از تهران نیز از شب گذشته بارش برف پراکنده‌ای شروع شده است. در این مناطق دمای هوا نیز کاهش یافت. همچنین در مناطقی از خوزستان و ایلام نیز که تحت تاثیر موج ناپایدار قرار گرفتند، اما رطوبت برای بارش کافی نبود، وزش باد شدید و گرد و خاک رخ داد.
کد خبر: ۴۵۰۸۲۸

امروز: از امروز موج ناپایدار به سمت شمال شرق جابه‌جا خواهد شد، و بارش‌ها فروکش می‌کند، اما از آنجا که موج ناپایدار بارش خود را در مناطق غربی تخلیه خواهد کرد، در شمال شرق بارش چندانی نخواهد داشت و تنها سبب وزش باد نسبتا شدید خواهد شد. ناپایداری‌های تهران نیز بتدریج از قبل‌از‌ظهر امروز رو به کاهش گذاشت.

آینده نگری: خوشبختانه شرایط آب و هوایی هر هفته رو به بهبود می‌رود. به نظر می‌رسد مجددا از بعدازظهر روز یکشنبه سامانه کم‌فشار جدیدی به کشور نفوذ کند که عمده فعالیت آن در نوار غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد بود. طی روز دوشنبه و سه‌شنبه این سامانه گسترده‌تر عمل خواهد کرد و مناطق بیشتری از کشور بارش برف و باران را خواهند دید. آنچه مسلم است این‌که به دلیل وزش باد در طول هفته و گذر پیاپی امواج ناپایدار از آلودگی‌ها چندان اثری نخواهد بود.

وضع جاده‌ها: به دلیل بارش برف در مناطق کوهستانی کشور و کولاک و مه آلودگی در گردنه‌ها رفت و آمد وسایل نقلیه تنها با زنجیر چرخ میسر است. راننده‌ها به توصیه پلیس راه توجه کنند.

تصویر ماهواره: در تصویر دریافتی از ماهواره که مربوط به عصر روز گذشته است، نفوذ ابرهای بارش‌زا را به سرتاسر نوار غربی از شمال غرب تا جنوب غرب مشاهده می‌کنید. این ابرها برف و باران را برای هموطنان ساکن در این مناطق به ارمغان آوردند.

احسان مرادی ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها