هاشمی:آمریکا براحتی از ثروت عراق دست برنمی‌دارد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر نمی‌رسد قدرت‌های استکباری بخصوص آمریکا و کشورهای وابسته به آنان براحتی از ثروت‌های سرشار و موقعیت ژئوپلتیک عراق ‌دست بردارند و تحولات و بحران سیاسی اخیر عراق را هم باید در این راستا دید.
کد خبر: ۴۵۰۵۲۷

به گزارش فارس، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در قم و اعضای دفتر ایشان، این مرجع بزرگ شیعیان را وزنه تعادل مهمی برای آینده عراق و جهان تشیع خواند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع سیاسی عراق پس از خروج آمریکایی‌ها اشاره کرد و با مرور حوادث اخیر صحنه سیاسی عراق گفت: اختلافات و بحران سیاسی اخیر در عراق عادی و طبیعی به نظر نمی‌رسد و همین امر هوشیاری بیش از پیش گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های تاثیرگذار در عراق را طلب می‌کند.

هاشمی رفسنجانی با بیان این که خروج نیروهای آمریکایی از عراق برای مردم عراق و منطقه خوشحال کننده است، افزود: به نظر نمی‌رسد قدرت‌های استکباری بویژه آمریکا و کشورهای وابسته به آنان با توجه به هزینه‌های مادی و حیثیتی که متحمل شده‌اند، براحتی از ثروت‌های سرشار و موقعیت ژئوپلتیک این کشور دست بردارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هوشیاری و اتحاد همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های عراق در برابر توطئه‌ها در مقطع کنونی را خواستار شد و تصریح کرد: علما و مراجع معظم عراق بخصوص آیت‌الله سیستانی همواره نقشی تعیین‌کننده در هوشیاری و اتحاد مردم عراق داشته و در آینده نیز خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها