معاون وزیر راه وشهرسازی خبرداد :

مصرف سیمان چهار برابر متوسط جهانی

سید محمود فاطمی عقدا گفت : امروزه در ایران میزان مصرف سرانه سیمان چهار برابر متوسط جهانی است ، درحالی که با برنامه ریزی اصولی می توان حداقل 30 درصد از سیمان مصرفی کشور را کاهش داد.
کد خبر: ۴۴۷۹۱۲

 معاون وزیرراه وشهرسازی امروز در آیین آغاز به کار چهاردهمین همایش سالانه موسسه بین المللی بت (ACI) تحت عنوان ' بتن و زلزله ' در مجتمع امام علی (ع) در منطقه 22 تهران اظهار داشت : آمارها نشان می دهد که میزان مصرف سرانه سیمان در جهان به طور متوسط یک تن است ،اما در ایران به رقم چهار تن رسیده ایم.

وی افزود: زلزله بم موجب شد که نزدیک به 30 هزار نفر جان خود را از دست بدهند و خون بهای قربانیان آن زلزله موجب ارتقای علم مهندسی کشور و شکل گیری سازمان مدیریت بحران شد.

رییس مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن اضافه کرد : براساس سند چشم انداز تا سال 1404 میزان تولید سیمان کشور به سالانه 110 میلیون تن خواهد رسید که 90 میلیون تن آن به مصرف داخلی می رسد و مابقی صادر می شود.

وی گفت : تلاش های صورت گرفته در جهت کاهش آثار سوانح طبیعی در کشور موجب شده تا سازمان ملل متحد از ایران به عنوان سکاندار فعالیت در این عرصه نام ببرد.

وی ارزش تجاری تولید سیمان درسطح جهان را سالانه 13 تا 14 تریلیون دلار ذکر کرد و گفت : بتن ماده ای است که بیشترین مصرف را در بخش ساخت وساز دارد.

این مقام مسئول افزود: اکنون شیوه درست مصرف کردن بتن به عنوان یکی از چالش های اصلی در بخش ساختمان ومسکن محسوب می شود که باید برای آن برنامه ریزی دقیقی به مورد اجرا گذاشته شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها