رومنیگه: راهی طولانی پیش روی ماست

هواداران بایرن به فینال لیگ قهرمانان می‌اندیشند

کمتر کسی را در این فصل می‌یابید که از نامدارترین تیم فوتبال آلمان تعریف نکند و بیداری مجدد آن را یک واقعه ناب و عالی نداند و از آن به وجد نیامده باشد.
کد خبر: ۴۴۷۳۶۶

با این حال کارل هاینس رومنیگه را هم جزو این افراد ندانید. نایب‌رئیس سال‌های اخیر باشگاه بایرن‌مونیخ می‌گوید هرچند دستاوردهای این تیم در 4 ماه نخست این فصل چشمگیر بوده و بایرن در این مدت بسیار تهاجمی و زیبا و موفق بازی کرده است، اما هنوز تضمینی در مورد استمرار این نتایج به دست نیامده و از طرف دیگر هنوز جام و مقامی نصیب این تیم نشده تا بر پایه آن آنان احساس کنند حاصلی از زحمات خود گرفته‌اند. مردان بایرن در هفته‌های دوم تا دهم لیگ آلمان 8 برد پیاپی کسب کرده و با احتساب 3 بازی‌شان در جام قهرمانان اروپا در همین مقطع در 9 بازی خانگی متوالی 33 گل زدند و حتی یک گل نخوردند. این آمار و ارقام حتی در فصل درخشان اول مربیگری لوئیس فان‌خال هلندی در مونیخ وجود نداشت. معلوم است که یوپ هاینکس کهنه‌کار و 67 ساله که جانشین فان‌خال 60 ساله شده، در سومین مقطع مربیگری‌اش در بایرن همه چیز را می‌داند و مطلع است که از کدام راه باید وارد شد، اما رومنیگه مهاجم برجسته نیمه دوم دهه 1970 و 7 سال نخست دهه 1980 بایرن‌مونیخ و نایب‌رئیس فعلی باشگاه با واقع‌بینی می‌گوید: «این که هنوز به پایان نوامبر نرسیده تعریف‌ها از یک تیم به چنین حدودی برسد، پدیده مفیدی نیست و برعکس ممکن است بسیار مضر هم باشد زیرا تیم را مغرور و تنبل خواهد کرد. حتی اگر به ماه فوریه (بهمن)‌ نیز رسیده بودیم، باز برای تعریف زود بود. چه برسد به حالا».

نوار طلایی بایرن (پیروزی‌های پیاپی)‌ چندی پیش توسط هانوفر قطع شد، اما این تیم به جبران آن نورنبرگ و اگزبورگ را در لیگ و تیم «اینگول اشتاد» ناشناس را در جام حذفی آلمان به توپ بست و ناپولی ایتالیا را هم در لیگ قهرمانان اروپا برد، اما رومنیگه معتقد است حتی وقتی تیم به پایان نیم‌فصل اول برسد، باز برای برآورد قطعی و کلی اوضاع در مونیخ زمان مناسبی نخواهد بود. در فصلی که ماریو گومز همچون فصل گذشته مثل یک ماشین گلزنی برای بایرن عمل کرده، خیلی‌ها با توجه به این که امسال فینال لیگ قهرمانان قاره را در آلیانزآر‌نا (ورزشگاه اختصاصی بایرن‌مونیخ)‌ خواهیم داشت، امیدوارند که بایرن به لطف درخشش اوایل فصل خود و استمرار بخشیدن آن تا پایان فصل یکی از فینالیست‌های این لیگ و در نهایت قهرمان آن باشد، چیزی که از 2001 به بعد نصیب باواریایی‌ها نشده است. رومنیگه در این خصوص هم کوتاه نمی‌آید و دید محافظه‌کارانه‌اش را در این زمینه هم حفظ کرده و می‌گوید: «ابتدا بگذارید به عنوان سرگروه از دسته خود صعود کنیم و بعدا ببینیم کجا ایستاده‌ایم و چه باید انجام بدهیم. ما به آینده خوشبین و از این بابت در همان موضعی قرار داریم که خیل هواداران ما قرار دارند، اما معتقدیم هنوز باید بسیار کار کنیم تا به قهرمانی‌ها برسیم و راه باقیمانده بسیار طولانی است».

خبرگزاری آلمان / مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها