اعضای این باند تبهکاری در آخرین سرقت، 5/8 کیلو طلا را دزدیده بودند

دستگیری سارقان مسلح طلافروشی‌های فارس

تبهکاران مسلح که از سال 86 به اتهام چندین فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها و بانک‌های استان فارس و اصفهان تحت تعقیب بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۴۵۷۷۴

به گزارش «جام‌جم»، سردار سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به انهدام این باند تبهکاری در جمع خبرنگاران گفت: به‌دنبال سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهر «بیضا» و گزارش حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، ماموران با حضور در محل متوجه شدند دزدهای مسلح از طلافروشی 5/8 کیلو طلا سرقت و با ایجاد رعب و وحشت فرار کرده‌اند. وی افزود: با جمع‌بندی اطلاعات، طرح مهار به اجرا درآمد و ماموران با مسدود کردن خروجی‌های شهر، 3 نفر از سارقان را 45 دقیقه بعد از سرقت، دستگیر کردند. در ادامه 2 عضو دیگر این باند نیز 8 ساعت بعد دستگیر و طلاهای دزدی از آنها کشف و ضبط شد.

بررسی سوابق

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد، با شروع تحقیقات تخصصی و تطبیقی سرقت‌های دیگر در استان معلوم شد، متهمان چندی پیش نیز در اقدامی مشابه از یک طلافروشی در منطقه شیخ علی چوپان سرقت مسلحانه کرده‌اند. با به دست آوردن سرنخ و بررسی‌های بعدی، تمامی جرایم مسلحانه سارقان در چند سال اخیر در شیراز بجز سرقت طلافروشی در چهارراه سینما سعدی شیراز اثبات شد.

سردار سجادیان خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی از تحقیقات معلوم شد تبهکاران در سرقت‌های مسلحانه از بانک تجارت شعبه آرین، بانک ملت شعبه امیرکبیر، بانک سپه میدان احسان و بانک ملت شعبه قدوسی غربی مشارکت داشته‌اند. وی یادآور شد: اعضای باند پس از سرقت مسلحانه چندین دستگاه خودرو، در مرحله بعدی با استفاده از این خودروها، اموال را سرقت می‌کرده‌اند.

شیوه سرقت‌ها

رئیس پلیس استان فارس با اشاره به شیوه سرقت این تبهکاران گفت: اعضای این باند پس از سرقت از طلافروشی‌ها، طلای دزدی را در اختیار 2 زنی که همدستشان بودند، قرار می‌دادند و آنها نیز ابتدا طلاها را تعویض کرده و چند روز بعد آنها را به طلافروشی‌های دیگر می‌فروخته‌اند که در این ارتباط 2 زن همدست آنها نیز شناسایی و دستگیر شدند. سجادیان عنوان کرد: از مخفیگاه متهمان، چند قبضه سلاح جنگی و اموال خریداری شده با پول طلاهای دزدی کشف و ضبط شده است. فرمانده انتظامی فارس با بیان این‌که تحقیق از اعضای این باند مخوف ادامه دارد، یادآور شد: تاکنون متهمان به 8 فقره سرقت مسلحانه خودرو، طلافروشی و سرقت مسلحانه از 5 شعبه بانک اعتراف کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: براساس اعتراف سارقان، آنها هنگام سرقت یک دستگاه خودروی 206، مالک آن را هدف اصابت گلوله قرار داده و در سال 78 نیز از 2 طلافروشی در شهر اصفهان سرقت کرده‌اند. به گفته رئیس پلیس استان فارس، تحقیق از متهمان برای کشف دیگر جرایم ارتکابی آنها در پلیس آگاهی ادامه دارد.

دستگیری آدم‌ربای جنایتکار با 3 فقره قتل

رئیس پلیس استان فارس همچنین با اعلام خبر دستگیری آدم‌ربای جنایتکار در شیراز گفت: این آدم‌ربایی با پرونده فجیع‌ترین قتل‌ها همراه شده است؛ فرد آدم‌ربا که همان رباینده مهدی رئیسی و متهم به قتل پسربچه 12 ‌ساله در شیراز است، با حرفه‌ای‌ترین شکل سوژه‌ها را انتخاب و آنها را به قتل می‌رساند. رئیس پلیس استان فارس با بیان این ‌که آدم‌ربا اصالتا شیرازی نیست، گفت: با توجه به این که آدم‌ربایی‌هایی در سایر نقاط کشور نیز انجام شده که به شیوه متهم شباهت دارد و احتمال دارد افراد دیگری نیز با او همکاری داشته باشند، پرونده هنوز مفتوح بوده و در حال بررسی هستیم.

سجادیان با بیان این‌ که این فرد 30 ‌ساله مرتکب 3 فقره قتل و 3 فقره آدم‌ربایی شده و اکنون پلیس در حال بررسی موارد مشابه در تهران، کرج، اصفهان و اراک و ارتباط آن با اتهامات این فرد است،‌ تصریح کرد: در10 روز آینده، اطلاعات کامل در مورد اقدامات شنیع و فجیع این فرد به اطلاع افکار عمومی رسانده خواهد شد.

وی با رد شایعات مطرح شده درباره ارتباط این فرد با دستگاه‌های نظامی گفت: فردی که مرتکب تخلف شد، وابسته به هر مجموعه و هر جا که باشد، در برابر قانون یکسان بوده و وابستگی او مانع رسیدگی قانونی به اتهامش نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها