هم اکنون نیروگاه‌ها از ذخایر سوخت مایع برای جبران کمبود گاز استفاده می‌کنند

گازرسانی به نیروگاه‌ها‌ به 20 میلیون متر در روز کاهش یافت

معاون وزیر نیرو با اشاره به اعمال محدودیت در گازرسانی به نیروگاه‌ها از مصرف روزانه معادل 110 میلیون لیتر سوخت مایع برای جبران کسری گازرسانی به نیروگاه‌ها خبر داد. محمد بهزاد در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت تامین گاز نیروگاه‌ها همزمان با فرا رسیدن فصل سرما، گفت: باتوجه به ذخیره‌سازی سوخت مایع در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود و نگرانی برای تامین سوخت مورد نیاز زمستانی نیروگاه‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۴۴۴۰۷۵

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام این‌که در شرایط فعلی ظرفیتی برای ذخیره‌سازی حدود 5 میلیارد لیتر سوخت مایع در مخازن نیروگاه‌ها به وجود آمده است، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 80 درصد مخازن ذخیره سوخت مایع نیروگاه‌ها تکمیل است.این مقام مسوول با تاکید بر این‌که هم‌اکنون حدود 4 میلیارد لیتر نفت کوره و گازوئیل در نیروگاه‌ها ذخیره‌سازی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر برای تولید پایدار برق در سطح نیروگاه‌ها روزانه به حدود 130 میلیون متر مکعب معادل گاز طبیعی سوخت نیاز است.وی با اشاره به مشارکت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها از محدودیت در گازرسانی به این واحدها خبر داد و افزود: در شرایط فعلی به‌طور متوسط روزانه 50 تا 60 میلیون لیتر گازوئیل و حدود 50 میلیون لیتر نفت کوره در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود.

بهزاد، حجم گازرسانی روزانه به نیروگاه‌های ایران را حدود 20 میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و یادآور شد: در شرایط فعلی کمبود گاز طبیعی مورد نیاز نیروگاه‌ها از محل فرآورده‌های نفتی جبران می‌شود.

براساس توافق وزارت نفت و نیرو قرار است آذر امسال حداقل به‌طور متوسط روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط شرکت ملی گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار بگیرد.

جواد اوجی، مدیرعامل شرکت ملی گاز، هفته جاری از ثبت رکورد مصرف گاز 525 میلیون متر مکعب گاز در پاییز امسال خبر داد و گفت: بیش از 408 میلیون متر مکعب این حامل انرژی در بخش خانگی مصرف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها