عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: هدفمندی یارانه‌ها در ۹ ماه 5/17 هزار میلیارد تومان درآمد و 5/25 هزار میلیارد تومان پرداختی داشته است.
کد خبر: ۴۴۳۶۵۶

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس در مورد گزارش هدفمندی یارانه‌ها در ۹ ماه گفت: براساس این گزارش مجموع درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در ۹ ماه شامل شش ماه اول امسال و سه ماه آخر سال ۸۹ حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که در این مدت پرداختی یارانه نقدی به مردم ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: از قانون بودجه ۸۹ رقم 1990 میلیارد تومان برای یارانه‌ها پرداخت شد و در سال جاری هفت هزار و 500 میلیارد تومان در قانون بودجه پیش‌بینی شده است که تاکنون حدود شش هزار میلیارد تومان برای یارانه برداشت شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه تولید در این مدت پرداخت شده که از این رقم برای بخش صنعت 1400 میلیارد تومان، برای کشاورزی ۲۰۰ میلیارد تومان و برای بیمه ۱۰۰میلیارد تومان، برای یارانه شیر ۱۰۰ میلیارد تومان و نیز برای دامداران ۱۰۰میلیارد تومان هزینه شده است.

ثروتی گفت: هشت هزار میلیارد تومان تنخواه از خزانه بانک مرکزی برای پرداخت یارانه‌ها گرفته شده است که باید از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به خزانه برگشت داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها