مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان خبر داد:

بازسازی موزه هنرهای معاصر پس از 25 سال

دبیرخانه دائمی دوسالانه نگارگری در اصفهان راه اندازی می‌شود

آغاز هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران

هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و مسوولان هنری شامگاه شنبه در موزه هنرهای معاصر اصفهان آغاز شد. حمید شاه‌آبادی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه دوسالانه نگارگری با اشاره به برگزاری دوسالانه‌های تجسمی در سال جاری گفت: جای خوشحالی است که دوسالانه‌های تجسمی با کیفیت قابل تحسین و استقبال فراوان هنرمندان و علاقه‌مندان به‌طور متناوب در سال جاری برگزار می‌شود و هشتمین دوسالانه نگارگری نیز با اقبال قابل توجه هنرمندان در اصفهان برگزار شده است.
کد خبر: ۴۴۳۲۲۳

مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به ویژگی‌های هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران گفت: این دوره با استقبال فراوان هنرمندان که در دوره‌های قبل سابقه نداشته، برگزار شده است و بیش از 500 هنرمند بیش از 1000 اثر به این دوسالانه ارسال کردند که این بیانگر رونق هنر نگارگری است.

به گفته شالویی، هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در 2 بخش برگزار شده است که آثار استادان و هنرمندان پیشکسوت در موسسه فرهنگی، هنری صبا در تهران به نمایش گذاشته شده و بخش رقابتی دوسالانه در موزه هنرهای اصفهان برگزار شده است. در این دوره 2 بخش طراحی و نقاشی زیر روغنی به دوسالانه اضافه شده و در بخش مشق نیز هنرمندان براساس آثار استادان، آثاری را ارائه کرده‌اند. هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران سومین دوسالانه‌ای است که پس از دوسالانه ملی مجسمه‌سازی و دوسالانه ملی سفال ایران برگزار شده است.

در هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران 275 اثر از 226 هنرمند در بخش رقابتی در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش گذاشته شده است و در بخش استادان 58 اثر از 35 هنرمندان پیشکسوت و استادان نگارگری در موسسه فرهنگی، هنری صبای تهران ارائه شده است. هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران تا 5 دی ماه در موزه هنرهای‌معاصر اصفهان و موسسه فرهنگی، هنری صبا ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها