ویرولوژیست و مدیر بخش بین الملل چهارمین کنگره بین المللی سالانه هپاتیت، گفت: تحقیقاتی در دست اجرا است تا با استفاده از مدل های حیوانی بتوان بیماری هپاتیت را درمان کرد.
کد خبر: ۴۴۱۹۳۲

هادی کریم زاده که مجری این طرح تحقیقاتی است افزود: این تحقیق روی موش های خرمای کوهی آمریکا - Woodchuck - انجام می شود و تلاش می کنیم عفونت های مزمن هپاتیت در این حیوانات را با استفاده از وسیله های مختلف از طریق دستکاری سیستم ایمنی بدن متوقف کنیم یا در حد کنترل شده، نگاه داریم.

وی ادامه داد: مراحل عفونت زایی و تکثیر ویروس هپاتیت در موش های خرما شبیه مراحل عفونت زایی و تکثیر ویروس هپاتیت B در انسان است.

این ویرولوژیست خاطرنشان کرد می توان با کار روی عملکرد ویروس ها در این موش ها به یک مدل ژنتیکی دست یافت.

کریم زاده افزود: این مدل ژنتیکی را می توان برای درمان هپاتیت D نیز بطور همزمان به کار گرفت و عفونت زایی در این بیماری را نیز مورد بررسی قرار داد؛ در این تحقیق از سلول های کبدی موش های خرما برای تکثیر هپاتیت D استفاده می شود.

وی ادامه داد: می توانیم با استفاده از سلول های کبدی موش خرما، تکثیر ویروس هپاتیت D را در محیط آزمایشگاهی داشته باشیم و مورد ارزیابی قرار دهیم.

کریم زاده یادآور شد ویروس های هپاتیت در موش خرما شبیه ویروس های هپاتیت در انسان است و به علت شباهت های موجود بین مراحل عفونت زایی و تکثیر این ویروس ها در بدن انسان و موش خرما می توان از نتایج تحقیقات الگوهای حیوانی در درمان هپاتیت استفاده کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها