یوسفیان به جام جم آنلاین خبر داد

تصمیمات ستاد مبارزه با مفاسد در خصوص قاچاق کالا و ارز

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از تصمیمات مهم این ستاد برای مقابله جدی و نگاه همه جانبه به قاچاق کالا و ارز خبر داد.
کد خبر: ۴۴۱۷۶۶

عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این جلسات برگزار می شود و شب گذشته نیز در دفتر معاون اول رییس جمهور جلسه آن برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و مصطفی محمدنجار وزیر کشور حضور داشتند.همچنین استانداران کردستان، بوشهر و خراسان نیز در جلسه حضور یافتند.

نماینده آمل با بیان اینکه موضوع قاچاق کالا و ارز در دستور کار این جلسه قرار داشت، گفت: قاچاق کالا و ارز در درجه اول یک جرم محسوب می شود اما ضرر و زیان آن بسیار زیاد است و باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

یوسفیان تصریح کرد: علاوه بر عدم پرداخت حق گمرک، ضربه زدن به اشتغال و تولید داخلی، فرار مالیاتی و سوق دادن افراد به جرم و جنایت از دیگر آثار قاچاق کالا و ارز به کشور است.

وی با بیان اینکه وزیر کشور در این نشست گزارشی در زمینه قاچاق کالا و ارز داد، گفت: قرار شد تا در جلسه دیگری با حضور رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزیر دادگستری، استانداران مرتبط و همچنین با حضور اینجانب درخصوص عملیاتی شدن مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز تصمیمات جدی گرفته شود.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: قرار شد بعد از جمع بندی گزارش نهایی وزیر کشور این گزارش در اولین جلسه این ستاد مطرح شود.

وی گفت: مقرر شد تا برای اولین بار در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درخصوص قاچاق کالا و ارز تنها به مجازات افراد بسنده نشود بلکه به همه جوانب و آثار قاچاق توجه گردد.

نماینده آمل در مجلس تاکید کرد: باید به مشکلات شغلی و بیکاری افراد مرتبط با قاچاق مانند کسانی که تنها شغل قاچاق به وسیله حمل «کوله پشتی» و یا «ته لنجی» دارند، توجه شود.

یوسفیان گفت: ما تاکید داریم که باید به علل و ریشه های قاچاق و مسائل اجتماعی مرتبط با آن عنایت شود و برای مبارزه با قاچاق به صورت ریشه ای برخورد گردد.

وی گفت: باید برای مرزنشینان و افراد بیکار که به قاچاق روی می آورند برنامه ریزی شود و همه این اقدامات منوط به گزارش وزیر کشور و تصمیمات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مرکب از نمایندگان سه قوه است که معمولا هر دو هفته یکبار در دفتر معاون اول رییس جمهور برگزار می شود.

رییس این ستاد، معاون اول رییس جمهور است که از طرف مجلس عزت الله یوسفیان ملا، محمد حسن ابوترابی فرد و ابراهیم نکونام رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شرکت می کنند.همچنین از طرف قوه قضاییه وزیر دادگستری و از طرف دولت نیز هر سه مورد وزرای مربوط دعوت می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها