2 دزد سابقه‌دار که برای تامین هزینه اعتیادشان چندین دستگاه خودروی پراید و اموال درون 200 دستگاه خودرو را در محله‌های مختلف شهرری سرقت کرده بودند، دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، روز نهم مهرماه ماموران کلانتری 131 شهرری هنگام گشت‌زنی در شهر متوجه شدند، خودروی پرایدی در حاشیه خیابانی در جنوب شهر متوقف شده و 2 مرد سرنشینان آن هستند.
کد خبر: ۴۳۴۳۵۹

ماموران با استعلام از سامانه پلیس متوجه شدند، خودروی فوق چند روز پیش در شهرری از مقابل یک مغازه سرقت شده است. با اخطار به راننده و دیگر سرنشین خودرو خواستند تا تسلیم شوند، اما آنها با توجه به حضور ماموران بر سرعت خودرو افزودند و از محل دور شدند.

تعقیب و گریز پلیسی ادامه داشت تا این که ماموران در خیابان منتظری راه خودروی متهمان فراری را سد کرده و با توقف خودرو، آنها دستگیر شدند. 2 مرد متهم به کلانتری منتقل شدند و در بازجویی پلیسی اعتراف کردند که خودرو را چند روز پیش دزدیده‌اند. با احتمال این که متهمان از افراد سابقه‌دار باشند، آنها برای تحقیقات در اختیار ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

ماموران ابتدا به بررسی از سامانه پلیس پرداختند و مشخص شد، متهمان که رضا و فرشید نام دارند، چند بار به اتهام سرقت خودرو و خرید و فروش اموال دزدی دستگیر و زندانی بوده‌اند و چند ماه پیش به فاصله چند روز از یکدیگر از زندان آزاد شده‌اند.

به این ترتیب، متهمان دوباره بازجویی شدند و این بار به سرقت خودروهای پراید و اموال درون خودروهای پارک شده در مناطق مختلف شهرری اعتراف کردند.

رضا ـ متهم به سرقت ـ به پلیس گفت: مواد مخدر (کراک و شیشه) مصرف می‌کنم. چند سال پیش به اتهام سرقت لوازم خودرو دستگیر و روانه زندان شدم.

همانجا با فرشید که یک دزد حرفه‌ای بود، آشنا شدم و پس از آزادی با او در سرقت خودرو و اموال درون آن همدست شدم. متهم اضافه کرد: چند بار به طور متوالی دستگیر شدیم تا این‌که با پایان گرفتن آخرین محکومیتمان چند ماه پیش دوباره آزاد شده و سرقت‌هایمان را شروع کردیم.

من و همدستم ـ فرشید ـ ساعات پایانی شب در محله‌های مختلف شهرری در رفت و آمد بودیم. متهم با اشاره به شیوه‌های سرقت‌ها گفت: با شناسایی خودروهای پراید که تجهیزات ایمنی چون دزدگیر و قفل پدال نداشتند یا قفل مرکزی خودروی آنها به خوبی عمل نکرده و یکی از درهای آن باز بود، نزدیک شده و خودروها را سرقت می‌کردیم.

با اعتراف رضا ـ متهم ـ همدست وی نیز اعتراف کرد. بنابراین گزارش، متهمان که تاکنون به 200 فقره سرقت اموال درون خودروها و چندین دستگاه سرقت خودروی پراید اعتراف کرده‌اند، با قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری روانه بازداشتگاه پلیس شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها