سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: تابعیت مضاعف مسوولان توجیهی ندارد. به گزارش جام‌جم، رامین مهمان‌پرست در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی با اشاره به این‌که ایران تابعیت مضاعف را بر اساس قانون اساسی قبول ندارددر پاسخ به سوالی درباره تابعیت دوگانه یکی از افراد مرتبط با پرونده فساد مالی بانکی اخیر گفت: رسیدگی به این موضوع توسط قوه قضاییه صورت می‌گیرد، البته این‌که کسی از مسوولان بخواهد تابعیت مضاعف داشته باشد، توجیهی ندارد و ما براساس قوانین خود عمل می‌کنیم.
کد خبر: ۴۳۳۱۳۹

وی افزود:‌ هر کسی که بخواهد تابعیت کشور دیگری را کسب کند باید تابعیت اولیه خود را لغو و مراتب قانونی ترک تابعیت را دنبال کند.سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با این‌که آیا وزارت خارجه آمار و اطلاعاتی از تعداد مسوولان دارای تابعیت دوگانه در اختیار دارد، گفت: تابعیت مضاعف خلاف قانون اساسی است و جزو کارهای مجاز محسوب نمی‌شود که ما بررسی کنیم چه کسانی تابعیت دوگانه را کسب کرده‌اند.

وی افزود: دستگاه‌های مربوط به وظایف خود در این رابطه عمل می‌کنند و این موضوع به عهده وزارت امور خارجه نیست، اما اگر اطلاعاتی در این خصوص به دست بیاوریم در اختیار مقامات مربوط قرار خواهیم داد.

خط ارتباط مستقیم

مهمان‌پرست همچنین درباره پیشنهاد آمریکایی‌ها برای برقراری خط تلفن ارتباط مستقیم با ایران در خلیج فارس اظهار کرد: این پیشنهادی بود که صرفا توسط برخی مقامات نظامی آمریکا مطرح شد و ما به صورت رسمی چنین چیزی را دریافت نکردیم.وی با تأکید بر این‌که باید از هرگونه تنش در منطقه جلوگیری کرد، اظهار کرد: هر راهی که بتواند کمک کند تا تنش و درگیری در منطقه به وجود نیاید مورد توجه همه کشورها قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها