معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از تهیه و اعلام بسته‌های حمایتی ویژه صنعتگران صنایع دستی خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۶۹۱

اسفندیار حیدری پور روز جمعه در حاشیه بازدید از مراکز آفرینش‌های هنری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته و بحث تاثیر‌گذاری هدفمندی یارانه‌ها بر صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری در نظر دارد طرح بسته‌های حمایتی صنایع دستی را در آینده‌ای نزدیک به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه دهد.

وی افزود: در توافقی که با دانشگاه سراسری قم صورت گرفته است این دانشگاه ماموریت دارد تا کار پژوهشی و جمع‌آوری مستندات کارشناسی شده لازم در خصوص دفاع از طرح بسته‌های حمایتی مذکور را به این سازمان ارائه دهد.

حیدری پور ادامه داد: دانشگاه در بررسی‌های خود به شاخص‌هایی همچون میزان تاثیرگذاری هدفمندی یارانه‌ها در قیمت تمام شده، میزان استقبال مردم با توجه به شرایط جدید از خرید کا لاهای صنایع دستی، میزان رغبت به تولید و تاثیر پذیری هر یک از رشته هارا در دستور خود قرار داده است.

وی با اشاره به این‌که در صورت تا یید و نهایی شدن بسته‌های حمایتی فوق، تاکید این طرح برروی حامل‌های انرژی خواهد بود، اظهار کرد:دادن وام‌های کم بهره به صنعتگران صنایع دستی در جهت تجهیز کارگاهها در جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی از دیگر موارد پیش بینی شده در طرح بسته‌های حمایتی خواهد بود.

حیدری پور در خصوص روند بیمه شاغلان صنایع دستی نیز گفت:از مهم ترین دغدغه‌های این معاونت سرعت بخشیدن به طرح بیمه هنرمندان است که امیدواریم رقم بیمه شدگان تاپایان امسال به 80 هزار نفر برسد.

وی افزود: هم اکنون در کشور 18 هزار نفر بیمه شده و 30هزار پرونده متقاضی نیز تکمیل شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در سفر خود به مشهد با چند تن از صنعتگران صنایع دستی مشهد نیز در کارگاه هایشان دیدار و از نزدیک با کار و مشکلات آنان آشنا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها