ابقای غیرمنتظره فالکائو در پورتو

رادامل فالکائو ، ماشین‌ گلزنی دو سال اخیر تیم فوتبال پورتو که همگان اطمینان داشتند همسو با آندره ویاس بوآس، سرمربی جوان این تیم پرتغالی به سوی تیم‌های بزرگ‌تر پر خواهد کشید، با اعلام ابقای خود در جمع سفید و آبی‌های شهر اوپورتو، ناظران را شگفت‌زده کرده است.
کد خبر: ۴۲۲۳۶۳

فالکائو که فصل پیش 38 گل زد تا پورتو مثل دوران درخشان خوزه مورینیو فاتح 3 جام بزرگ داخلی و خارجی شود و در سایه آن ویاس بوآس را سرمربی جدید چلسی ببیند، قرارداد تازه دو ساله‌ای را به این تیم پرتغالی بسته که با احتساب قرارداد قبلی فیمابین دو طرف او را تا ابتدای تابستان 2015 در این تیم نگه خواهد داشت. با این که جدایی این کلمبیایی انفجاری از پورتو قبل از انقضای آن تاریخ حتمی به نظر می‌رسد، اما هیچ‌کس انتظار نداشت او پس از شهرت و اعتبار فراوان حاصله در فصل گذشته حاضر به اقامتی تازه و حتی به مدت یک فصل در پورتو باشد و از آن شهرت برای انتقال سریع به تیمی بزرگ‌تر بهره نگیرد. پیشتر بهای جدایی زودتر از موعد فالکائو از پورتو 30 میلیون یورو قید شده بود، اما این رقم در قرارداد جدید او به 45 میلیون یورو افزایش یافته است. به جز چلسی چند تیم مطرح دیگر اروپا هم فالکائو را می‌خواستند و خیلی‌ها می‌گفتند او جذب اتلتیکو مادرید می‌شود تا جای خالی سرخیو اگه‌روی آرژانتینی و دیه‌گو فورلان اروگوئه‌ای را که جدایی حداقل یکی از آنها از سفید و قرمزهای پایتخت اسپانیا تقریبا قطعی است، در خط حمله آنان را پر کند.

فالکائو که تک گل منجر به پیروزی صفر ـ یک پورتو بر براگا، دیگر تیم پرتغالی را در فینال پیکارهای ‌لیگ اروپا‌ به ثمر رساند و طی سال‌های اخیر بیش از 70 گل برای این تیم در مسابقات رسمی زده و در 7 جام قهرمانی پورتو سهم داشته و در رقابت‌های اخیر کوپا آمریکا در خاک آرژانتین نیز زننده هر دو گل تیم ملی کلمبیا طی پیروزی صفر ـ 2 این کشور در برابر بولیوی بود، می‌گوید: «می‌دانستم که من و هم‌تیمی‌هایم به‌رغم تمام مشکلات اولیه‌مان در رقابت‌های امسال کوپا سرانجام راه گلزنی را خواهیم یافت و بر مشکلات خود فائق خواهیم آمد و چنین نیز شد.

‌کافه تروس‌ (لقب تیم ملی کلمبیا) که اینک شباهت‌هایی ولو اندک را با ایام طلایی حیات خود (سال‌های 1990 تا 96) و با دوران کارلوس والدراما از خود بروز می‌دهد و مربیگری‌اش با هرنان داریو گومز معروف است، بجز فالکائو مهره‌های کارساز دیگری را هم در اختیار دارد ولی لااقل به لحاظ تبلیغاتی و شهرت، هیچ کس با این ستاره در اردوی کلمبیا و پورتو برابری نکرده است. شاید خیلی‌ها این را ندانند اما تسلط و مهارتی که فالکائو در گلزنی دارد، محصول 7 سال حضور وی در لیگ آرژانتین و بازی او در تیمی همچون ریورپلاته (که البته امسال دسته دومی شد) بوده است.

منبع: ساکرنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها