امام جمعه موقت تهران به شرارت گروهک تروریستی پژاک در کردستان اشاره کرد و گفت: کردستان عضو همیشه متصل نظام اسلامی است و آغوش محبت مردم با صفا و با محبت این خطه آنچنان برای رهبر معظم انقلاب باز بود که در حد عشق و ارادت عمیق بود و در حد مسائل ملی نبود و آنان پیوند عمیق و قلبی شان را در آن استقبال نشان دادند.
کد خبر: ۴۱۸۵۵۳

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز  افزود: سفر مقام معظم رهبری به کردستان نشانه امنیت کامل آنجاست و امنیت منشاء پیشرفت ها و وسعت در زمینه های مختلف معیشتی ، علمی و صنعتی می شود.

وی ادامه داد: این کوردلان دشمن برادران کرد ما می خواهند آن منطقه را نا امن کنند تا نتوان در آن جا خدمت رسانی کرد اما هوشیاری مردم و حماسه آفرینی نیروهای سپاه پاسداران در مقابله با آنها ، کانون این گروهک تروریستی را متلاشی کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: گرچه عده ای هم در کمین به شهادت رسیدند که به امام زمان (عج) ، ملت شریف ، نیروهای مسلح و فرمانده معظم کل قوا تسلیت و تبریک می گوییم .

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین شهادت دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر ، شهید رضایی نژاد را به دانشگاهیان ، رهبر معظم انقلاب و مردم تسلیت گفت .

امام جمعه موقت تهران در ادامه به وقوع برخی خشونت ها با برخی ناهیان منکر اشاره کرد و گفت:70 میلیون جمعیت داریم که مذهبی ، عاطفی ، مهربان و اغلب معتقد به اصول و فروع دین هستند بنابراین چند مورد خشونت در برابر این همه حماسه و اصالت که در متن مردم ماست چیزی نیست که بگوییم اوضاع به هم ریخته ، نا امنی پیش آمده است و ناهیان از منکر امنیت ندارند.

وی افزود: این برداشت به هیچ وجه درست نیست اما این مقدار جرأت هم در برابر ملتی منسجم و زیر پرچم ولایت با وجود نیروهای امنیتی و انتظامی خلاف انتظار است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: اینجا کشور قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است و جوان باید آنقدر آگاهی داشته باشد که ناهی منکر در پی سعادت و حیات اوست.

وی خطاب به جوانان گفت: ناهیان منکر خیر عزت و نجات شما را می خواهند و هشداری نیز به آنهایی است که به نوامیس مردم رحم نمی کنند و به هرزگی و ابتذال دامن می زنند .

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: بیبنند تراکم گناه چه قساوت و بی رحمی می آورد و اینها به دام آدم کشی گرفتار می شوند.

وی گفت: توقع بجای ملت از نیروهای انتظامی و امنیتی و دستگاه قضایی این است که با این مقدار کم هم برخورد شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: گرچه رئیس قوه قضائیه در این جهات حساسیت لازم را تا امروز ابراز کرده است و حکم فقهی کسانی که با سلاح گرم یا سرد موجب وحشت مردم می شوند و این زورگویی ها محاربه است.

وی گفت: حکم این ها از نظر قرآن کریم مشخص است ولی برای ملت شهید داده و وابسته به اهل بیت و قرآن ، این مقدار هم که ناهی از منکرش در داخل کشور به دست آدم های بی توجه کشته شود زیاد است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: این هشداری برای دانشگاهیان ، آموزگاران و دبستان هاست که هر یک از این ها کلاس هایی دیده و از مدرسه ای بیرون آمده اند بنابراین به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای و گله ها و انتقادهای بی خودی به فکر و احساس جوانان خط دینی بدهید که این مایه امنیت در همه جای کشور است.

وی گفت:جوانان را با باورهای دینی و اخلاق اسلامی بار بیاوریم تا اینگونه خشونت ها را هرگز نبینیم.

امام جمعه موقت در ادامه به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از تشکیل نظام اسلامی و برقراری حکومت دینی در دانشگاه تهران به امامت مجاهد بزرگ مرحوم آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: این فضا را که ارمغان بزرگ الهی و فضایی بهشتی و نماد اقتدار و اتحاد و ارتباط عمومی با خدا و مقابله فرهنگی با دشمنانمان به برکت شهدا و انقلابمان است ، گرامی می داریم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: به روح بلند مرحوم آیت الله طالقانی که تا آخر به عنوان مطیع و فرمان بر ولایت با بصیرت کامل در سنگر تبلیغ خود ماند ، غفران و رحمت مسئلت می کنیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان هستیم اگر کسی این ماه را قدر بداند باید برای پذیرش در مهمانسرای خدا ، دیدار با خدا ، درک شب قدر و اتصال به ولی امر امام زمان (عج) در شب قدر که شب نزول همه ملائک است ، بی تاب باشد.

وی افزود: در این شب ملائک جهان را آذین بندی می کنند ، همه آسمانی ها به زمین می آیند و با قطب و قلب عالم امام زمان (عج) دیدار دارند ، برنامه هایشان را از خلیفه مطلق خدا دریافت می کنند و کارنامه های ما هم آماده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی توصیه کرد: این یکی دو روز مانده به ماه مبارک رمضان را غنیمت بشمارید و مراقبت را از حالا شروع کنید.

امام جمعه موقت تهران گفت: البته اگر شب دوشنبه پایگاه ولایت اعلام رویت هلال ماه نکرد ، روز دوشنبه یوم الشک خواهد بود و نمی شود به عنوان روزه ماه مبارک روزه گرفت ولی همه ما به استقبال ماه مبارک رمضان می رویم و یکی دو روز جلوتر روزه می گیریم.

وی افزود:اگر نیت روزه قضا کنیم قضا و اگر قضا نداشته باشیم نیت روزه مستحبی می کنیم و اگر بعد ثابت شد ماه رمضان بوده است خدا همان را از ما قبول می کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: ماه مبارک رمضان شأن بسیار بالایی دارد و پیامبر خدا (ص) درخطبه آخرین جمعه ماه شعبان مردم را برای ورود به ماه رمضان آماده می کرد که این ماه چه مواهب ، امتیازات و برکاتی همراه خود دارد.

وی افزود: پیامبر (ص) در خطبه شعبانیه توصیفی از ماه مبارک رمضان و 19 دستورالعمل دارند که از جمله آنها خوش اخلاقی ، توجه به فقرا و بی سرپرستان و سجده های طولانی است.

امام جمعه موقت تهران، توجه بیشتر رسانه ها و صدا و سیما را به مقوله کتاب و کتابخوانی خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به دیدار جمعی از کتابداران با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار، مقام معظم رهبری از بی توجهی به تبلیغ کتاب و کتابخوانی گلایه کردند و خواستار توجه بیشتر به این مسئله شدند.

وی هرج و مرج در بازار کتاب و عرضه مقالات مخرب و نامناسب را بدتر از بی کتابی دانست و گفت: انتظار است، مسئولان با رعایت همه ضوابط و ملاحظات، گام موثری را در زمینه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بردارند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به سفر اخیر مقام معظم رهبری به استان هرمزگان افزود: اقتدار نیروی دریایی کشور هم جنبه بازدارندگی دارد و هم ثبات منطقه را تأمین می کند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به شهادت یکی دیگر از دانشمندان کشورمان گفت: طرح موساد برای مقابله با پیشرفت های علمی و فناوری ما، هم جنبه نرم دارد و هم سخت.

وی در ادامه افزود: متأسفانه در این هفته دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ما را به شهادت رساندند و لکه ننگ دیگری را بر چهره دیو سیرتشان مشاهده کردیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: این ترورها جز آنکه جوانان ما را برای رسیدن به قله های بلندتر علم و دانش، پر انگیزه تر می کند نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت و با کشته شدن یک دانشمند، هرگز حرکت علمی مردم متوقف نخواهد شد.

حجت الاسلام صدیقی گفت: شما تجربه جنگ نظامی را که بر ما تحمیل کردید، به یاد بیاورید که جز ذلت و خواری برای شما چیزی در بر نداشت و برای نظام اسلامی جز سرافرازی و عزت چیزی نداشت و بدانید نتیجه این ترورها نیز چیزی جز ذلت و خواری نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: کلمه به کلمه نماز خزاین الهی و چشمه های همیشه جوشان و پایان ناپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه نخست نمازجمعه تهران با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی افزود:اگر کسی بخواهد سنگری غیرقابل نفوذ داشته باشد باید به سنگر تقوا پناه ببرد.

وی با بیان مطالبی درباره اهمیت آشنایی با اسرار نماز گفت: همه نمازگزاران باید به مفاهیم عمومی نماز توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: شماری از بزرگان دین برای درک حقیقت نماز مواردی چون تفهم را لازم می دانستند.

وی گفت: اساسا راه فهم حقایق دینی و معارف وحیانی و آشنایی با جلوه های الهی در بعد معرفتی ، قائم به عمل و کلید فتوحات معنوی در بعد معارف ، تقواست.

امام جمعه موقت تهران افزود: با هر قدمی که انسان در راه تقوا و ترک گناه بر می دارد خداوند نوری در باطن او ایجاد می کند و آشنایی انسان با مبداء متعالی بیشتر می شود و از قرب الهی بیشتر بهره می برد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان30 جلوه و بهره جدید و 30میوه شیرین به بازار اهل دل عرضه کرده است گفت: قرآن و عبادت های قرآنی آیینه حقایقند و علاوه بر معارف و مسائل فکری و اندیشه ای ، حقایقی در باطن نماز وجود دارد که برای اهل تقوا نمود پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره مقام یقین گفت: اگر آدمی به مقام یقین برسد ، جهنم را نه این که فقط بشنود بلکه می بیند.

وی با بیان توصیف حالات برخی بزرگان افزود: خداوند سفره ای برای ما پهن کرده و نعمت های دل انگیزی در نماز برای ما پیش بینی کرده است که از آن بی خبریم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: اگر شیاطین می گذاشتند و آدمی این دل را محل جولان شیطان قرار نمی داد ، فکر و دل هرجا باشد آدمی نیز آنجاست بنابر این حداقل در حد یک نماز ، دلمان پیش خدا و امام زمان و باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها