رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان گفت: شرایط داوطلبان برای شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت کلاس‌های رشته‌های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی پایه دوم متوسطه سمپاد، داشتن حداقل معدل کل 5‌/‌18 در پایه اول دبیرستان و داشتن ملیت و تابعیت ایرانی است.
کد خبر: ۴۱۷۰۷۵

مهری سویزی با این‌که آزمون تکمیل ظرفیت کلاس‌های پایه دوم در رشته‌های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی با رعایت تراکم 30 نفر در هر کلاس برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: ستاد آزمون استان می‌تواند در صورت وجود امکانات آموزشی، علاوه بر تکمیل ظرفیت کلاس‌های موجود، نسبت به افزایش صرفا یک کلاس دوم متوسطه در هر رشته (یک کلاس ریاضی و فیزیک، یک کلاس علوم تجربی) اقدام کند.

سویزی شرایط داوطلبان در آزمون را داشتن حداقل معدل کل 5‌/‌18 در پایه اول دبیرستان و داشتن ملیت و تابعیت ایرانی ذکر کرد و ادامه داد: ثبت‌نام داوطلبان از 28 تیر آغاز شده و تا دو‌شنبه سوم مرداد ادامه خواهد داشت؛ آزمون نیز رأس ساعت 9 صبح هفتم مرداد همراه آزمون ورودی رشته علوم انسانی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی به مواد و نوع سوالات آزمون اشاره کرد و گفت: سوالات آزمون در سطح آموخته‌های سال اول متوسطه با رویکرد سنجش هوش و خلاقیت به صورت چهارگزینه‌ای (نمره منفی یک‌سوم برای پاسخ غلط) است.

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با تأکید بر این‌که این آزمون به صورت غیرمتمرکز بر اساس بخشنامه ارسالی به آموزش و پرورش استان‌ها برگزار می‌شود، اضافه کرد: 100 سوال برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است که مدت زمان پاسخگویی به پرسش‌ها، 120 دقیقه است.

وی افزود: زمان پاسخگویی به سوالات با احتساب قرائت راهنمای پاسخنامه توسط دانش‌آموزان محاسبه شده است و میزان دشواری سوالات و حجم آن، متناسب با زمان تعیین شده، طراحی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها