این مجموعه تلویزیونی، تاریخ سیاسی ـ اجتماعی ایران را از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی در بستر زندگی یک کودک روایت می‌کند

حضور 12 هزار هنرور در مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن»

معاون رئیس سازمان صداوسیما در امور سیما، در یک روز گرم تابستان به مسجد جامع کهن قزوین رفت تا با حضور در جمع دست‌اندرکاران مجموعه «سرزمین کهن» از نزدیک صحنه‌هایی از آن را نظاره‌گر باشد. این صحنه‌ها آغاز ضبط مرحله 2 مجموعه «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی بود که علی دارابی در حاشیه این بازدید از پایان آن تا مهر امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۱۴۱۷۶

دارابی گفت: مرحله یک این مجموعه که روایتگر تاریخ سال‌های 1320 تا 1332 است پایان یافته و بازبینی آن نیز انجام شده و مرحله 2 با حضور 12 هزار هنرور و بیش از 80 نفر از هنرمندان در حال ضبط است.

معاون سیما «سرزمین کهن» را روایت بلندی از پیروزی انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: مرحله دوم این مجموعه فاخر سال‌های 1322 تا 1342 و مرحله سوم آن از 15 خرداد تا پیروزی انقلاب اسلامی را روایت می‌کند و بینندگان سیما یکی از بهترین مجموعه‌های نمایشی تلویزیون را که روایتگر تاریخ انقلاب است، خواهند دید.

وی تصریح کرد: این مجموعه در 60 قسمت پیش‌بینی شده است و با توجه به داستان و کارگردانی خوب و استفاده از هنرمندان مجرب امید است یکی از بهترین مجموعه‌ها در حوزه انقلاب اسلامی باشد که مورد انتظار مردم است.

دارابی از حمایت و پشتیبانی معاونت سیما از این مجموعه همانند دیگر مجموعه‌های الف ویژه و تولیدات سیما خبر داد و گفت: «سرزمین کهن» تا پایان سال 1391 نهایی و آماده پخش می‌شود.معاون سیما در این دیدار همچنین پیشنهاد کرد مرحله چهارم «سرزمین کهن» را به تاریخ انقلاب اسلامی پس از پیروزی، دوران دفاع مقدس تا ارتحال امام(ره) اختصاص دهند.

کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» نیز با تشکر از حمایت‌های همه‌جانبه معاونت سیما برای تولید یک اثر کیفی تداوم این رویکرد را خواستار شد.

مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» با ایفای نقش ثریا قاسمی، الهام حمیدی، شهاب حسینی، نیکی کریمی، میترا حجار، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هنگامه قاضیانی، پرویز پورحسینی، حسن پورشیرازی، علی شادمان، حسین محجوب، امیر آقایی، فرشته صدرعرفایی و بیتا فرهی در حال تولید است.این مجموعه تلویزیونی تاریخ سیاسی ـ اجتماعی ایران را از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی در بستر زندگی یک کودک روایت می‌کند. پسربچه‌ای به نام رهی که بعد از بمباران دهکده‌ای از سوی نیروهای متفقین از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود، پس از چند روز مراقبت توسط مادرش، راهی تهران می‌شود، اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها