ماموران دولتی به هر سازمان، نهاد و ارگانی که وابسته باشند کارت شناسایی دارند و در صورت مراجعه به مردم موظف هستند کارت خود را به صورت واضح نشان بدهند. این جملات دیگر تکراری شده، اما همین نکته احتیاطی می‌تواند از بسیاری از سرقت‌ها جلوگیری کند. حدود 2 هفته قبل اتفاقی غیرمنتظره برای یک شهروند مشهدی رخ داد. او در خانه‌اش نشسته بود که زنگ در به صدا درآمد و وی 2 مرد را دید که خودشان را کارمند اداره پست معرفی ‌کردند. آن دو به شهروند هوشیار گفتند برای نصب صندوق پست آمده‌اند و باید هزینه آن را دریافت کنند. طبق گفته 2 مامور اگر این صندوق‌ها نصب نمی‌شد، دیگر پست هیچ‌ نامه‌ای برای آن خانه نمی‌آورد و سهم یارانه خانواده نیز قطع می‌شد.
کد خبر: ۴۰۹۹۸۳

مرد هوشیار که ادعای 2 مرد جوان را خلاف منطق می‌دید و مطمئن بود در این مورد هیچ چیزی نشنیده است، کمی با آنها صحبت کرد و به این اطمینان رسید که آن دو هیچ مدرک شناسایی نیز همراه ندارند. به همین دلیل نه‌تنها پولی به آنان نپرداخت، بلکه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و ماموران را در جریان قرار داد. هرچند 2 متهم آن زمان فراری شده بودند، اما گزارش این شهروند تحقیقاتی را کلید زد و ماموران بعد از تجسس‌های ویژه و بررسی‌های محسوس و نامحسوس به صحت گزارش اعلامی پی بردند و توانستند سرنخی از متهمان به دست آورند.

کارآگاهان در ادامه فهمیدند متهمان اعضای یک باند 5 نفری هستند که به بهانه نصب صندوق پست تاکنون چندین شهروند را سرکیسه کرده‌اند. ادامه یافتن تحقیقات به دستگیری 5 متهم انجامید. آنها در بازجویی‌های اولیه ادعا کردند در عمرشان هیچ خطایی مرتکب نشده‌اند و نسبت دادن کلاهبرداری و سرقت به آنها یک تهمت بزرگ است.به‌‌رغم طرح این ادعاها، بازجویی‌ها از متهمان ادامه یافت تا این‌که آنان بالاخره جرم‌شان را گردن گرفتند. یکی از اعضای باند در این رابطه گفت: «ما در مجموع از 19 نفر با این حقه سرقت کردیم. طعمه‌های ما وقتی می‌شنیدند، پول یارانه‌شان قطع می‌شود سریع همکاری می‌کردند و بدون این‌که درباره حرف‌هایمان فکر کنند یا حتی از ما کارت شناسایی بخواهند، پول درخواستی‌مان را پرداخت می‌کردند، اما طعمه آخر فریب ما را نخورد.»بنا به این گزارش، در حال حاضر تحقیقات از متهمان همچنان ادامه دارد و پلیس این احتمال را مطرح کرده که تعداد جرایم این گروه بیشتر از 19 فقره باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها