خشونت، بهداشت ناامید کننده و فقر بیرحمانه افغانستان را در حالی به خطرناک ترین کشور دنیا برای زنان تبدیل کرده که کنگو با توجه به میزان وحشتناک موارد تجاوز جنسی در رده دوم قرار دارد.
کد خبر: ۴۰۹۷۶۶

به گزارش فارس، در رده بندی بنیاد تامسون رویترز از طیف گسترده‌ای از معیارها از خشونت‌های داخلی تا تبعیض اقتصادی و جنین‌کشی دختران و ختنه و حملات اسیدی، پاکستان، هند و سومالی به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

آنتونلا نوتری رئیس زنان ایجاد کننده تغییر گروهی که از شخصیت اجتماعی زنان در جهان حمایت می کند، می گوید: ادامه درگیری‌ها، حملات ناتو و فرهنگ های ریشه گرفته، افغانستان را به جایی خطرناک برای زنان تبدیل کرده است.

این تحقیق با شناسایی 5 کشور برتر دنیا در این زمینه با پرسش از 213 کارشناس جنسیت از 5 قاره دنیا برای رده بندی کشورهای انجام شده و خطرات شامل تهدیدات سلامت و بهداشت، خشونت‌های جنسی، خشونت های غیرجنسی، فاکتورهای فرهنگی و مذهبی، نداشتن دسترسی به منابع و قاچاق بوده است.

افغانستان در 3 فاکتور از 6 فاکتور مطرح، بدترین کشور دنیا شناخته شد. سلامت و بهداشت، خشونتهای غیرجنسی و نبود دسترسی به منابع اقتصادی. پاسخ دهندگان به میزان بالای مرگ و میر مادران و محدودیت دسترسی به پزشک و نبود تقریبا کامل حقوق اقتصادی اشاره می کنند. بر اساس آمار یونیسف احتمال مرگ زنان هنگام تولد در افغانستان یک نفر در هر 11 نفر است.

جمهوری دموکرتیک کنگو که هنوز درگیر پیامدهای جنگ 1998 تا 2003 و فاجعه بشری ناشی از آن با مرگ 5.4 میلیون نفر روبروست عمدتا به دلیل میزان بالای خشونتهای جنسی در قسمت بی قانون شرقی این کشور در رده دوم قرار گرفته است.

بر اساس آمار، هر ساله به بیش از 400 هزار زن در این کشور تجاوز می شود و سازمان ملل آنجا را پایتخت تجاوز جهان دانسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها